Eddig nem Esteban Ocon hétvégéje az idei Mexikói Nagydíj. Előbb halálos fenyegetéseket kapott, majd a pályával akadtak problémái. A szokásos pályabejárás teljesítése után nem volt lenyűgözve az első kanyarkombinációban, illetve a 7-es, 8-as és 11-es kanyarban látottaktól. „Senki sem akarja elhagyni a pályát, de ez azért kicsit durva. Veszélyes! Ha valaki eltalálja ezeket a fekvőrendőröket, mehet kasztnit cserélni.”
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis 5 cm magas ’hurkákat’ rakott a kanyarok mellé, hogy ezzel meggátolják a pályát levágók előnyszerzését. Aki idén levágja a pályát, azoknak csak a kijelölt útvonalon keresztül, a kerékvetők után szabad visszatérni a pályára. Ez az útvonal az első kanyarban a füvön keresztül vezet.
„Nem lehet visszajönni anélkül, hogy ne nyírjunk füvet” – mondta Ocon, akinek a véleményét osztja a másik francia, Romain Grosjean is. „A 7-es kanyar is trükkös, ha kimész a pályáról, egy szűk helyen kell visszatérned. Egyébként a többi jól működik.
Az FIA a tavalyi futamon történt incidensek hatására helyezte ki a magasított kerékvetőket. Akkor a rajtnál Lewis Hamilton és Nico Rosberg, illetve később Max Verstappen is levágta a pályát, emiatt utóbbi dobogóját el is vették.