Lewis Carl Davidson Hamilton 1985. január 7-én született az angliai Stevenage-ben, viszonylag szerény körülmények közé. Miután távirányítós autókkal nagyon ügyesnek bizonyult, édesapja, a grenadai gyökerekkel rendelkező Anthony hatéves korában egy gokarttal ajándékozta meg a kis Hamiltont.
A versenyzői tehetsége gyorsan megmutatkozott, jöttek az eredmények, és az önbizalom sem hiányzott, ugyanis tízévesen azzal ment oda a McLaren főnökéhez, Ron Dennishez, hogy egy napon náluk akar versenyezni az F1-ben.
A McLaren fel is karolta a brit fiút, aki a következő években végigjárta a motorsport szamárlétráját, gokartozott, Brit Formula Renault-, Formula 3 Euroseries-, majd GP2-bajnok lett – utóbbiban követve korábbi gokartos csapattársát és jó barátját, a széria első évében győző Nico Rosberget.
2007-ben már a McLaren friss párosának tagja volt a kétszeres világbajnok Fernando Alonso mellett. A teszteken, szimulátoron alaposan felkészített Hamilton elképesztő eredményeket hozott: már az első futamon megelőzte csapattársát – végül azonban mögötte, a 3. helyen végzett –, és első kilenc versenyén végig dobogóra állt. Első futamgyőzelmét mindössze hatodik Forma-1-es versenyén szerezte, amelyet az év folyamán még három további követett.
Újonc létére a szezonzáróig harcban volt a világbajnoki címért, amiről egyetlen ponttal maradt le, feltehetően vezetői hiba miatt. Csapattársával, Fernando Alonsóval a nyolcvanas évek Senna-Prost-háborújára emlékeztető kapcsolatot alakított ki, kifogyhatatlan témát szolgáltatva a sajtónak, a szurkolóknak.
2008-at győzelemmel kezdte Hamilton, azonban az idény közben többször is hibázott – tegyük hozzá, néha viszont egyszerűen megállíthatatlan volt -, agresszív vezetési stílusával pedig a versenyzőtársak ellenszenvét is kivívta időnként. Ennek ellenére az utolsó futamig versenyben maradt a címért, és bár nagyon “kicentizte”, a Brazil Nagydíjon végül megnyerte a bajnokságot – ezzel a sport történetének akkori legfiatalabb győztese lett belőle.
A pocsékul sikerült 2009-es McLaren miatt Hamilton nagyon gyorsan lemondhatott a címvédésről, ráadásul ügyetlen hazudozás miatt komoly botrányba is keverte magát az idény elején, később azért magára talált. 2010-ben újra versenyben volt a bajnoki címért, 2011-ben viszont kimondottan szétesett, balhés évet produkált.
2012-ben a McLaren rossz csapatmunkája és a műszaki meghibásodások akadályozták meg abban, hogy eséllyel küzdjön Sebastian Vettel ellen, őszre elege is lett, a szingapúri hétvégén Niki Lauda meggyőzte, hogy az akkor még középcsapat szintjét hozó Mercedeshez, Rosberg mellé igazoljon a visszavonuló Michael Schumacher helyére.
2013-ban már kezdett formába lendülni az alakulat, a csapattársával együtt futamokat is nyertek, de a Mercedes egyértelműen a 2014-es nagy szabályváltozásokra épített, a sokéves felkészülés pedig be is jött. Az ezüst nyilak egész évben domináltak, Hamilton pedig a műszaki problémák és az időnkénti hibák ellenére is 11 futamot nyert, megérdemelten jutott a második bajnoki címéig.
2015-ben folytatódott a dominancia, és az angolnak sem volt már igazi ellenfele Rosberg, a német időnként egyszerűen nem bírta a tempót, amikor meg igen, akkor a balszerencse tett róla, hogy ne legyen veszélyes Hamiltonra. A Ferrari erősebbé vált, Sebastian Vettel is nyert három futamot, de Hamilton 11 pole-jával, 10 futamgyőzelmével toronymagasan járt a két német előtt, így Austinban be is húzta a harmadik világbajnoki címet, amellyel Jack Brabham, Jackie Stewart, Niki Lauda, Nelson Piquet és Ayrton Senna klubjába lépett be.
2016-ban Hamilton ugyan újra 10 futamon győzött, de az év eleji műszaki problémák és főleg a Maláj Nagydíjon történt motorhiba, valamint Rosberg addig nem látott összpontosítása miatt az angol alulmaradt a csapattárssal szemben. Gyilkos harc dúlt a Mercedesnél, a páros többször is ütközött, büntetésekkel, kirúgással kellett megfenyegetni őket, hogy véget vessenek a balhéknak.
Tavaly év végén a friss bajnok Rosberg váratlanul visszavonult, Hamilton a színfalak mögött nagy beszélgetésen rendezte kapcsolatát a főnök Toto Wolff-fal, csapattársnak pedig a Williamstől elhozott Valtteri Bottast kapta, akivel sokkal-sokkal harmonikusabb kapcsolatot épített ki.
Az idény első fele egy kicsit hullámzóan alakult Hamilton számára, a meglepően erős Ferrarit vezető Sebastian Vettel személyében pedig igazi kihívója akadt, de a nyári szünetet követően az angol új fokozatba kapcsolt, a Ferrari hibáit, küszködését is kihasználva sorra nyerte a futamokat, és ahogy mondani szokás, a többi már történelem…
A vasárnapi diadallal Hamilton négyszeres világbajnokként csatlakozott Alain Prosthoz és Sebastian Vettelhez, persze van még feljebb, lesz még kit megverni: Juan Manuel Fangio öt, Michael Schumacher hét világbajnoki címet szerzett.
„Hogy őszinte legyek, egyelőre még fel sem fogtam, hogy négyszeres bajnok vagyok. A négy nagyszerű szám, de most már az ötöst szeretném!” – mondta vasárnap.
Hamilton 2007 óta 62 futamot nyert és 72-szer indult a pole-ból, amivel vezeti az örökranglistát, az idei Olasz Nagydíjon vette át a vezetést az addigi rekordtartó Michael Schumachertől. A 32 éves angol az egyetlen az F1 történetében, aki pályafutása kezdete óta minden egyes szezonban futamot tudott nyerni.