A Peugeot a legtöbb esetben ügyelt arra, hogy kompakt modelljéből ne csupán a családosok és a flottavásárlók vehessék meg a nekik megfelelőt, hanem azoknak is kínáljanak megoldást, akik a hosszabb úton szeretnének hazamenni. A GTi jelzés nem mindig tart kifejezetten sportos modellt, néha csupán a legerősebbet jelezték ezzel a betűkombinációval.
Peugeot 309 GTi (1987)
A legendás 205 GTi mellett nehéz volt érvényesülnie a nagyobbik testvérnek, pedig a Peugeot 309 GTi nem csak piros díszlécei és lyukacsos felnijei miatt figyelemre méltó. 1,9 literes, szívó négyhengeres motorja 130 lóerős teljesítményű, az autó súlya pedig csupán 930 kilogramm. Álló helyzetből 100 km/órás tempóra 8 másodperc alatt gyorsul.
A legendás 205 GTi mellett nehéz volt érvényesülnie a nagyobbik testvérnek, pedig a Peugeot 309 GTi nem csak piros díszlécei és lyukacsos felnijei miatt figyelemre méltó. 1,9 literes, szívó négyhengeres motorja 130 lóerős teljesítményű, az autó súlya pedig csupán 930 kilogramm. Álló helyzetből 100 km/órás tempóra 8 másodperc alatt gyorsul.
Fotó megosztása:
A bő 150 lovas S16 mellett a GTi jelentette a Peugeot 306 kínálat csúcsát. Az 1993-tól gyártott kompaktból összesen 2,8 millió készült és két frissítést is megélt. A legsportosabb változat 2 literes motorja 163 lóerős, nyomatékból 193 Nm áll rendelkezésre. Az 1,2 tonnás autó 8,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót álló helyzetből.
A bő 150 lovas S16 mellett a GTi jelentette a Peugeot 306 kínálat csúcsát. Az 1993-tól gyártott kompaktból összesen 2,8 millió készült és két frissítést is megélt. A legsportosabb változat 2 literes motorja 163 lóerős, nyomatékból 193 Nm áll rendelkezésre. Az 1,2 tonnás autó 8,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót álló helyzetből.
Fotó megosztása:
Hosszú idő után tért vissza a Peugeot a GTi-hez a 308-assal, melyen szinte alig látszik a sportosító kezelés. Az ötajtós modellre semmilyen markáns spoiler vagy egyéb kiegészítő nem került, a leginkább a hátsó dupla kipufogóból lehetett sejteni, hogy a legerősebb benzines hajtja a kompaktot. Az 1,6 literes THP turbómotor kereken 200 lóerőt teljesít, mellé 275 Nm nyomatéka van. 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Hosszú idő után tért vissza a Peugeot a GTi-hez a 308-assal, melyen szinte alig látszik a sportosító kezelés. Az ötajtós modellre semmilyen markáns spoiler vagy egyéb kiegészítő nem került, a leginkább a hátsó dupla kipufogóból lehetett sejteni, hogy a legerősebb benzines hajtja a kompaktot. Az 1,6 literes THP turbómotor kereken 200 lóerőt teljesít, mellé 275 Nm nyomatéka van. 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Fotó megosztása:
Kicsit kilóg a sorból az RCZ sportos verziója, de mentségére szóljon, hogy a 308-as alapjaira épül és nem kizárt, hogy a formás kupé egyszer igazi klasszikussá érik. A Goodwoodban bemutatott RCZ R-ben 1,6 literes turbómotor dolgozik bő 270 lóerős teljesítménnyel és 330 Nm csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből százas tempóra 5,9 másodperc alatt gyorsul. A kanyarok élvezetesebb bevételét Torsen differenciálmű segíti.
Kicsit kilóg a sorból az RCZ sportos verziója, de mentségére szóljon, hogy a 308-as alapjaira épül és nem kizárt, hogy a formás kupé egyszer igazi klasszikussá érik. A Goodwoodban bemutatott RCZ R-ben 1,6 literes turbómotor dolgozik bő 270 lóerős teljesítménnyel és 330 Nm csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből százas tempóra 5,9 másodperc alatt gyorsul. A kanyarok élvezetesebb bevételét Torsen differenciálmű segíti.
Fotó megosztása:
Magyarországon sajnos nem kapható a Peugeot 308 GTi, pedig a franciák igazán odatették magukat az erős kompakttal, aminek már a fényezése is különleges, míg az autó nagyobbik része vörös vagy kék, addig a hátsója fekete színű. A motortérben 270 lóerős 1,6 literes turbómotor található, mely 6 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az ötajtóst. A 19 colos felnikre Michelin Pilot Super Sport gumikat szerelnek, a megfelelő fékhatásról pedig az elöl 380, hátul 268 mm-es tárcsákba harapó fékek gondoskodnak. Egy lóerőnek 4,46 kg-ot kell mozgatnia.
Magyarországon sajnos nem kapható a Peugeot 308 GTi, pedig a franciák igazán odatették magukat az erős kompakttal, aminek már a fényezése is különleges, míg az autó nagyobbik része vörös vagy kék, addig a hátsója fekete színű. A motortérben 270 lóerős 1,6 literes turbómotor található, mely 6 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az ötajtóst. A 19 colos felnikre Michelin Pilot Super Sport gumikat szerelnek, a megfelelő fékhatásról pedig az elöl 380, hátul 268 mm-es tárcsákba harapó fékek gondoskodnak. Egy lóerőnek 4,46 kg-ot kell mozgatnia.
Fotó megosztása:
Peugeot 306 GTi (1996)
A bő 150 lovas S16 mellett a GTi jelentette a Peugeot 306 kínálat csúcsát. Az 1993-tól gyártott kompaktból összesen 2,8 millió készült és két frissítést is megélt. A legsportosabb változat 2 literes motorja 163 lóerős, nyomatékból 193 Nm áll rendelkezésre. Az 1,2 tonnás autó 8,8 másodperc alatt éri el a 100-as tempót álló helyzetből.
Peugeot 308 GTi (2011)
Hosszú idő után tért vissza a Peugeot a GTi-hez a 308-assal, melyen szinte alig látszik a sportosító kezelés. Az ötajtós modellre semmilyen markáns spoiler vagy egyéb kiegészítő nem került, a leginkább a hátsó dupla kipufogóból lehetett sejteni, hogy a legerősebb benzines hajtja a kompaktot. Az 1,6 literes THP turbómotor kereken 200 lóerőt teljesít, mellé 275 Nm nyomatéka van. 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
Peugeot RCZ R (2014)
Kicsit kilóg a sorból az RCZ sportos verziója, de mentségére szóljon, hogy a 308-as alapjaira épül és nem kizárt, hogy a formás kupé egyszer igazi klasszikussá érik. A Goodwoodban bemutatott RCZ R-ben 1,6 literes turbómotor dolgozik bő 270 lóerős teljesítménnyel és 330 Nm csúcsnyomatékkal. Álló helyzetből százas tempóra 5,9 másodperc alatt gyorsul. A kanyarok élvezetesebb bevételét Torsen differenciálmű segíti.
Peugeot 308 GTi (2016)
Magyarországon sajnos nem kapható a Peugeot 308 GTi, pedig a franciák igazán odatették magukat az erős kompakttal, aminek már a fényezése is különleges, míg az autó nagyobbik része vörös vagy kék, addig a hátsója fekete színű. A motortérben 270 lóerős 1,6 literes turbómotor található, mely 6 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra az ötajtóst. A 19 colos felnikre Michelin Pilot Super Sport gumikat szerelnek, a megfelelő fékhatásról pedig az elöl 380, hátul 268 mm-es tárcsákba harapó fékek gondoskodnak. Egy lóerőnek 4,46 kg-ot kell mozgatnia.