A Forma-1-es Mexikói Nagydíjon Max Verstappen magabiztosan nyert a Renault-motor hajtotta Red Bull-lal, az ugyanezt az erőforrást használó kollégái viszont hullottak, mint a legyek: a versenyen kiesett Daniel Ricciardo, a Toro Rossó-s Brendon Hartley és mindkét gyári Renault-pilóta is.

A Renault-főnök, Cyril Abiteboul utólag elismerte, hogy már a felkészülésnél mellényúltak, túl sokat hittek magukról és a motorról, alulbecsülték a 2200 méteres tengerszint feletti magasság jelentette kihívást.

„A felkészülés során rosszul ítéltük meg, hogyan egyensúlyozzuk ki a teljesítményt és a megbízhatóságot. A tempók alapján egyértelmű, hogy sok csak a megfelelő megközelítést alkalmazni a motor és a kasztni paramétereit illetően. Mi nagyon versenyképesek voltunk most, viszont a megbízhatóságot nem tudtuk összhangba hozni ezzel a teljesítménnyel.”

„Ugyanakkor persze ez a hiba tette lehetővé, hogy egy Renault-motoros autó érjen a dobogó legfelső fokára.”

„A klíma okozta a problémát, persze tudtunk erről, hiszen már két futam volt itt előtte. Tudtuk, mire számítsunk, szóval nincs pardon. Talán szerényebb hozzáállásra van szükség, szembe kell néznünk azzal, hogy ezt a motort még óvni kell egy kicsit.”

Abiteboul a Mercedest, pontosabban a futam elején a mezőny végébe visszaesett Lewis Hamilton nyögvenyelős visszakapaszkodását hozta példának arra, milyen volt a motor megfelelő, „letekert” beállítása Mexikóban.

„Ha megnézzük a Mercedest, Hamilton egészen másképp tudott előrébb jutni, mint más futamokon. Alig tudta tartani a lépést Fernandóval, nem tudta megelőzni Magnussent, Sainzot. Jól mutatja ez, hogyan közelítette meg a Mercedes ezt a hétvégét, és ez példa lehet számunkra is a következő évekre.”