A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma-1 tulajdonosával, a Liberty Mediával közösen kedden közzétette a 2021-től használandó motorokra vonatkozó terveit.

A pillanatnyi állás szerint az új formula a jelenlegi rokona marad, megőrzik az 1,6 literes, turbós V6-os alapot, kidobják viszont a hőenergia-visszanyerőt (MGU-H), ugyanakkor nagyobb hangsúlyt kap a mozgásienergia-visszanyerő (MGU-K), az előírások módosításával pedig egységesebb, szűkebb korlátok között fejleszthető, olcsóbb motorok jönnek.

A német Auto Bild úgy tudja, hogy a Ferrari, a Mercedes és a Renault elégedetlen a tervezettel, újabb tárgyalásokat szeretnének. A Mercedes-főnök Toto Wolff az Auto Motor und Sportnak nyilatkozott is:

„A koncepció nagyon hasonlít a jelenlegi formulára, ugyanakkor mégis egy teljes fejlesztést jelent, azaz 2018 és 2020 között két külön motoron kellene dolgoznunk.”

F1: A Mercedes nem tapsol az új szabályokhoz 1

„Egyelőre inkább elképzelés ez, mint szabály. És inkább az ő elképzelésük, nem a gyártóké. Fontos, hogy együtt alakítsuk ki, milyen is legyen a Forma-1 2021-től, és nem is csak a motort tekintve. Ez egyelőre egy kiindulási pont, tárgyalási alap, mint egy közösen kialakított álláspont. Bizonyos dolgok jók, mások nem annyira”

A Red Bull ugyanakkor elégedett: „Egy ilyen motor nekünk megfelel” – nyilatkozta az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko.

F1: A Mercedes nem tapsol az új szabályokhoz 2

A Red Bull jelenlegi szponzora, a Forma-1-es motorszállítói szerepet fontolgató Aston Martin is pozitívan fogadta a bejelentést:

„Az Aston Martin részt vett az FIA megbeszélésein, és a saját ötleteivel is részt vállalt a megoldások keresésében. Biztatónak látjuk a választott irányvonalat és továbbra is foglalkozunk a 2021-es lehetőséggel. A fő kérdés, hogy a fejlesztési költségek a független gyártók számára is vállalhatók lesznek-e” – írták közleményükben.