A 2017. november 4-i hétvégétől megváltozik a közlekedés az M3-as metró vonalán, mert elkezdődik a vonal teljes felújítása – tudatta a BKK. A következő egy évben pótlóbusz jár a metrószerelvények helyett: munkanapokon az első járatindulástól este 20:30-ig a Lehel tér és Újpest-Központ között, továbbá esténként, szombaton és vasárnap a teljes vonalon.
A BKK a csúcsidőben 45 másodpercenként induló pótlóbuszokat közlekedtet, emellett metrópótló villamosok indulnak, továbbá bővül a lezárt vonalszakaszt elkerülő alternatív eljutási lehetőségek kínálata közvetlenül a belváros vagy a többi metróvonal felé.
Nem titkolja a BKK sem, hogy mind a közösségi közlekedést használók, mind az egyénileg közlekedők hosszabb utazási időre számíthatnak.
Mire számíthatnak az autósok?
Az Árpád úton szakaszosan, a Váci út érintett szakaszán pedig végig buszsávokat jelölnek ki mindkét irányban, az autósoknak így kevesebb sáv marad. A BKK arra számít, hogy emiatt sokan az M3-as bevezetőszakaszán igyekeznek majd közlekedni, ezért az ott megjelenő többletforgalom gördülékenyebb haladása érdekében áthangolják az érintett közlekedési lámpákat.
A Róbert Károly körút–Váci út csomópontban a pótlásban résztvevő autóbuszok sem a felüljárón keresztül, sem a csomópontban kanyarogva nem vezethetők át, ezért azok a főcsomóponton keresztül (azaz a felüljáróval párhuzamosan, de szintben) közlekednek. Ennek biztosíthatósága érdekében ideiglenesen megszűnik a Váci út északi ágáról a Róbert Károly körútra vezető balra kanyarodási lehetőség, helyette a Váci út–Forgách utca, illetve a Váci út–Fiastyúk utca irányban lehet közlekedni.
A pótlóbuszok belső végállomása a Lehel tér, ahol a járművel a körülvevő úthálózat több pontján várakoznak majd, emiatt többek között a Lehel utca befelé vezető oldalán is időszakosan sávkorlátozásokra kell számítani.
A Nyugati téren – a Róbert Károly körúti csomóponthoz hasonlóan – a buszok nem a felüljárón, hanem azzal párhuzamosan, de szintben haladnak át a csomóponton. Ennek biztosítása érdekében a Bajcsy-Zsilinszky útról a Szent István körútra, valamint a Teréz körútról a Bajcsy-Zsilinszky útra való balra kanyarodási lehetőség ideiglenesen megszűnik. A csomópont többi iránya továbbra is járható lesz.
A Népliget mellett az Üllői úton új jelzőlámpás csomópont létesül, amely azt szolgálja, hogy a ligeten keresztül közlekedő pótlóbuszok biztonsággal ki tudjanak kanyarodni balra az Üllői útra, dél felé.
A Vak Bottyán utca–Lehel utca csomópontban módosul a Vak Bottyán utca északi ágán lévő jelzőlámpát és a hozzá tartozó helyzetjelző vonalat áthelyezik, ezzel biztosítva a Lehel utcáról jobbra bekanyarodó pótlóbuszok manőveréhez szükséges helyet.
A III. kerületben a Batthyány utca–Szentendrei út útvonalon a közlekedési lámpákat áthangolják, azok 90 másodperc helyett 120 másodpercenként váltanak. Ezzel az intézkedéssel 20 százalékkal több gépkocsi tud áthaladni főirányban az egyes csomópontokon.
Békásmegyeren a Batthyány utca–Pünkösdfürdő utca csomópontban minden munkanap reggel 6 és 9 óra között a Szentendre felől érkezők nem tudnak majd jobbra, a lakótelep hegy felőli oldala irányába kanyarodni, mert ezáltal érhető el az új lámpaprogram megfelelő hatékonysága.
A XV. kerületben a Szerencs utca és az M3-as autópálya fővárosi bevezető szakaszának kereszteződésében a jelenlegi 100 másodperc helyett a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban 150 és 180 másodpercenként váltanak a közlekedési lámpák. Az intézkedésnek köszönhetően lényegesen növekedhet majd az M3-as autópálya bevezető szakaszán áthaladó forgalom nagysága. Az új lámpaprogram miatt a Szerencs utca forgalmi kapacitása csökken, ezért helyette a BKK a Szentmihályi út és a Széchenyi út használatát ajánlja.
A II. kerületben a Császár-Komjádi Sportuszoda mögött egyirányúsítják a Frankel Leó út forgalmát: ezen az útszakaszon a gépjárművek nem – csak a mentőautók, a villamosok, a kerékpárosok, a motorkerékpárosok és a taxik – haladhatnak a belváros felé.
Az M3-as metróvonal felújítása a következő évek legnagyobb fővárosi közlekedési beruházása, amely több ütemben mintegy három évig tart majd.