Már annak idején is lehetett hallani a dologról, azóta pedig többen, köztük maga Fernando Alosno is megerősítette, hogy 2008-ban tárgyalt a Red Bull-lal. Most egy friss interjúban a Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner is elmesélte a maga változatát:
„Nagyon közel jártunk Alonso szerződtetéséhez. 2008 végén Helmuttal (Marko Red Bull-motorsportfőnök) elmentünk a menedzsmentjéhez, két évre, 2009-10-re szóló szerződést ajánlottunk. De ő csak egy évre írt volna alá, a Red Bull álláspontja pedig az volt, hogy két év vagy semmi, ő viszont nem akarta ezt. Úgy gondoltuk, hogy 2009-re már aláírt a Ferrarival” – idézte fel a Motorsport Magazinnak.
A kétszeres világbajnok Alonso a 2007-es, rosszul sikerült McLaren-kaland után visszatért a Renault-hoz, ott is vezetett két évig, mielőtt 2010-re átült a Ferrarihoz.
„Az volt a furcsa, hogy Flavio (Briatore, Renault-főnök, egyben Alonso menedzsere) is képben volt, de ő a Renault-nál akarta lekötni Fernandót, végül ott is vezetett 2009-ig.”
A Renault 2008-2009-ben nem volt valami versenyképes, a Red Bull ugyanakkor 2009-re már bajnoki esélyesként szerepelt. Alonso minden bizonnyal megbánta, hogy nem írt alá, mert Horner állítása szerint a szezon közepén felajánlotta a szolgálatait nekik.
„A 2009-es szezon közepén megkerestek, hogy év közben nem ülhetne-e át, ugyanis úgy gondolták, hogy a mi autónkkal bajnok lehetne. Aztán pár évvel később, 2011-ben vagy ’12-ben is beszélgettünk egyszer egy Alfa Romeo hátsó ülésén a spái reptéren. De a legkomolyabb tárgyalás az első volt, az viszont elúszott.”
Míg a Red Bull-lal 2009-2013 között minden bizonnyal begyűjtött volna további egy-két-három világbajnoki címet, a Renault-t, majd a Ferrarit, végül a McLaren-Hondát választó Alonso 2010-ben és ’12-ben ugyan versenyben volt, de nem nyert, eddigi utolsó futamgyőzelmét 2013-ban aratta, 2014 óta dobogóra sem állt az F1-ben.