Csak a 2018-as versenyszezonban vetik be élesben a Bentley Motorsport legújabb pályagépét, a jelenleg is fejlesztés alatt lévő Continental GT3-ast, mellyel gyorsasági versenyeken indul az angol márka. Az előző generáció 120 dobogós eredményt és 45 győzelmet hozott a Bentley-nek az elmúlt 528 futam alatt.

A legújabb Bentley Continental GT3-ast a Bentley Motorsport részlege és az M-Sport együtt fejleszti a márka székhelyén, az angliai Crewe-ben, Ahogyan azt a formai megoldások is sejtetik, az alapokat az újonnan bemutatott Continental GT szolgáltatja, egész pontosan az alumínium vázat használják a versenyautóhoz is, minden más azonban jelentősen átdolgozott, ahogyan az lenni szokott.

Továbbfejlesztették a 4 literes V8-as biturbó motort, átdolgozták a szárazkarteres kenést, a vezérlést a Cosworth adta hozzá, a szekvenciális váltó pedig a Ricardo szállítja és teljesen új kipufogórendszert is kapott. Az új motor teljesítménye 550 lóerő körüli lett, amihez 1300 kilogramm környéki súly társul, valamint természetesen kemény pályafutómű.

Bitang pályagépet varázsoltak a Bentley Continentalból 1

Bitang pályagépet varázsoltak a Bentley Continentalból 13

Alapos változáson ment át a karosszéria is, melyen nem csak az új modell részletei találhatóak meg, hanem az aerodinamikáján is sokat reszeltek a fejlesztők. A cél természetesen a hatékonyság és a hatalmas leszorítóerő, így óriási splitter és gigantikus hátsó szárny került rá a szélesítések és az óriási diffúzor mellé. Persze minden karbonból készült, hogy a lehető legkönnyebb legyen. A közel 4,9 méteres gép alatt 18 colos BBS felnik vannak.

Fél éven át fogják tesztelni az új pályagépet a legkülönfélébb helyszíneken a világban és nem maradt ki a 24 órás versenyt szimuláló tesztelés sem a sorból. A nagyközönség először a Blancpain GT Series Endurance Cupban és az Intercontinental GT Challengeben láthatja majd.