Az interlagosi pályán lezajlott a Forma-1-es Brazil Nagydíj első szabadedzése, amelyen a Mercedes-versenyzők jelentős előnnyel zártak az élen. A friss négyszeres világbajnok Lewis Hamilton új pályarekorddal lett első, csapattársa, Valtteri Bottas 124 ezreddel maradt el tőle.
A harmadik a másik finn, Kimi Räikkönen volt, de ő mér több mint fél másodperccel volt lassabb Hamiltonnál az amúgy igen rövid pályán, úgy hogy a gumikeverékek között nem volt különbség. A 2007-es bajnok mögött alig 6 ezreddel következett a Red Bull-os Max Verstappen, majd egy- és kéttized lemaradással Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel.
A top10-be befért még a búcsúzó hazai hős, Felipe Massa a Williamsszel, mindkét McLaren-versenyző és a Force Indiá-s Esteban Ocon.
A Force India másik autójában ezúttal nem Sergio Perez ült, a VJM10-est a Mercedes neveltje, az idei GP3-bajnok George Russell kapta meg, a bemutatkozást Oconhoz képest hattizedes hátránnyal abszolválta, ami elfogadható.
Eredetileg a Haasnál is tesztpilóta vezetett volna, de változtattak a programon, a ferraris Antonio Giovinazzi csak a második edzésen kap majd lehetőséget. A Scuderia másik neveltje, a Forma-2-bajnok Charles Leclerc viszont autóba ült, ő a Saubert terelgette, szűk egy századdal gyorsabb is volt az állandó versenyző Marcus Ericssonnál.
Az épp 28. születésnapját ünneplő Toro Rosso-újonc, Brendon Hartley vesszőfutása folytatódott, az új-zélandi autójában hiába cseréltek részelemet Interlagosra, az erőforrás már az edzés elején megadta magát. Csapattársa, Pierre Gasly sem lehetett elégedett, alig öt kört ment, közel öt másodperces hátránnyal lett utolsó előtti Hartley előtt.
Az edzésen baleset nem történt, egy-két kifutáson kívül csak Lewis Hamilton és a renault-s Nico Hülkenberg hozott össze egy érdekes incidenst: a célegyenesre vezető kaptatón az angol először látszólag elengedte a közeledő németet, majd mégis fordulni kezdett, de gyorsan irányt kellett váltania, kifutott a pályáról.
📻 HAM: "That was very dangerous of Hulkenberg"#BrazilGP 🇧🇷 #FP1 pic.twitter.com/c8GUhCu1vV
— Formula 1 (@F1) November 10, 2017