Az F1-es Stratégiai Munkacsoport e heti gyűlésén felmerült, hogy a jövő évi autókon megtarthatnák a cápauszonyt, azaz a motorborításból kiálló lapos, függőleges elemet. Az uszony amellett, hogy remek felületet biztosít a szponzoroknak, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által előírt nagyobb méretű rajtszámoknak is helyet ad számos esetben.
Korábban ugyan a szabályokban lefektették, hogy 2018-ban nem fogják a hatalmas elemeket használni, a szezon későbbi részében a csapatok megegyeztek, hogy mégis szeretnék alkalmazni a cápauszonyokat jövőre is.
A csapatok már elkezdtek a nagyobb elemmel tervezni, és eszerint építeni a jövő évi autóikat. A McLaren azonban nem támogatja a jelenlegi uszonyokat, a wokingi istálló kisebb méretűt szeretne. A szabályt csak egyhangú döntéssel lehet elfogadni, így a McLaren döntésének köszönhetően a csapatoknak nehezebb lesz megbirkózni a hátsó szárnyhoz érkező légáramlatokkal.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója kiállt csapata döntése mellett, szerinte a kisebb elem jobban illik a 2018-as autójuk koncepciójához. „Nem játszadozunk. Mindenki a saját autóját fejleszti, de ha valami olyat kérnek, ami nem áll az érdekünkben, akkor nem megyünk bele.”
„Számos csapat szeretné visszahozni az uszonyt jövőre, mert jobban fekszik az autójuknak. Azonban van egy szabály, így ha nincs egyhangú döntés, akkor nincs ok a változtatásra” – mondta Boullier.
Otmar Szafnauer, a Force India vezérigazgatója frusztrált, miután bizonytalansággal néznek szembe a 2018-as autó tervezésével az év ilyen kései szakaszában. „Hamarosan véglegesíteni kell a motorborításunkat, jó lenne, ha tudnánk a szabályokat. Azt hittem, megegyeztünk.”
„Úgy gondolom, a McLaren jobban ki szeretné emelni a hátsó szárnyat, ami nem igazán lehetséges, mert alacsonyan ül. Emiatt nem lehet látni a szponzorfeliratot, nem a szárny miatt. Néhány szögből takar, de szemből nem. Így viszont elég nagy területet veszünk el a szponzoroktól” – érvelt Szafnauer.