Hosszas várakozás után lerántották a leplet a valaha készült legerősebb és leggyorsabb Chevrolet Corvette-ről, a ZR1 éppen olyan bitangul néz ki, mint ahogyan hangzik. Bizonyára nagy lesz a kereslet rá, hiszen nagy eséllyel ez lesz az utolsó orrmotoros Corvette, hiszen a pletykák és az eddig kiszivárgott képek szerint a nyolcadik generáció már hátsó középmotoros elrendezést kap, hogy sokkal ütőképesebb legyen a konkurenseivel szemben. Kétség kívül mindent beleadtak a Corvette ZR1-esbe, így már kívülről is világosan megkülönböztethető a gyengébb modellektől.
A frontrészen hatalmas, ritka rácsozású légbeömlők találhatóak, a gépházfedélen hatalmas karbon elem sejteti, hogy a hosszú orrban temérdek lóerő vár bevetésre. Új felniket és számos karbon elemet kapott, de a legszembetűnőbb változás a hatalmas hátsó szárny, mely 430 kilogramm leszorítóerőt termel. Összességében 60%-kal több erő nyomja az aszfalthoz, mint a Z06-ost, a Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik pedig világosan jelzik, hogy pályanapokra szánják a Corvette ZR1-et.
Lényeg azonban a motor, mely a legszebb hagyományok szerinti 6,2 literes V8-as, amit kompresszorral toldottak meg az amerikaiak. A teljesítménye 6300-as fordulatnál 755 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 4400-nál 969 Nm. Ebből következik, hogy bőven van mivel odapörkölni a hátsó kerekeknek. A Chevrolet Corvette ZR1 végsebessége 338 km/óra.