A Forma-1-es Brazil Nagydíj hétvégéjén komoly vita alakult ki a Toro Rosso és a motorszállító Renault között, miután a Red Bull kisebbik csapatánál elegük lett a folyamatos meghibásodásokból.
A faenzai alakulat panaszaira a francia gyártó azzal reagált, hogy nem lehet véletlen, hogy náluk van a legtöbb probléma, minden bizonnyal rosszul szerelik be az erőforrást, amire a Toro Rosso azzal vágott vissza, hogy ők az idény eleje óta mindent ugyanúgy csinálnak, a Renault viszont nem szállít elég új alkatrészt, így a régi elemeket kénytelenek használni, ráadásul a franciák talán direkt hátráltatják őket, hiszen a konstruktőri bajnokságban a gyári csapatuk épp mögöttük áll.
A Red Bullnál idén szintén számos motorhibát megélő Max Verstappen egy friss interjúban megerősítette a testvércsapat panaszait:
„Igen, elfogytak az alkatrészek. Egyrészt megértem, másrészt viszont, ha ennyi megbízhatósági probléma van az idény során, akkor a motorszállítónak kötelessége lenne a lehető legtöbb tartalékot legyártani. Ez lenne a logikus. Bosszantó helyzet, de nincs mit tennünk” – nyilatkozta a holland De Telegraafnak.
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint az idei újabb sikerük annak is köszönhető, hogy a Ferrari és a Renault a motorjaik teljesítményére koncentrált a megbízhatóság helyett:
„Mivel a kasztnink szeszélyesen viselkedett, a motorhibák már nem fértek bele, szóval Totóval (Wolff, csapatfőnök) megkérdeztük Andy Cowellt (Mercedes-motorfőnök), hogy mi a fontosabb, még hozni egy-két tizedet vagy megbízhatóan teljesíteni. Megbízhatóság nélkül nem lehet bajnoki címet nyerni. A Ferrari és a Renault a teljesítmény hajszolását helyezte előtérbe, és emiatt el is dobtak néhány futamot.”