Tegnap jelent meg a Magyar közlönyben, hogy a kormány 10,2 milliárd forintot hagyott jóvá a budapesti trolibuszhálózat fejlesztésre és buszbeszerzésre. Ez azt jelenti, hogy a BKK újabb lengyel gyártmányú, alacsonypadlós Škoda-Solaris trolibuszokat vásárolhat.

A korábban megkötött 18 milliárd forint értékű szerződés eredetileg összesen 108 trolibusz vásárlásra biztosít lehetőséget a BKK-nak. Ebből a mennyiségből eddig 36 darab Solarist vásárolt a főváros mintegy 5,8 milliárd forintért.

A BKK a szerződés értelmében még 72 darab Škoda-Solaris (csuklós és szóló) trolibuszt hívhat le opciósan. A jelek szerint erre bőven lesz forrása Budapestnek. A szervezet ugyanakkor a 77-es, 82-es és 83-as trolibuszvonalat is szeretné meghosszabbítani, ami a kalkulációk alapján 2 milliárd forintba kerülhet. Ennek értelmében nagyjából 8 milliárd forintból vehet új trolibuszokat.

Idén személyesen is meglátogattuk a Solaris buszgyárat, abban bízva, hogy már látunk Budapestnek készülő trolibuszokat. Bár egyetlenegy piros trolival sem találkoztunk, legalább megtudtuk, miért olyan sikeresek a buszgyártásban a lengyelek. Az ezzel kapcsolatos cikket itt olvashatja el.  És hogy mi lesz a régiek sorsa? Minden bizonnyal néhány Ukrajnában fog kikötni, mint a korábbi Ikarus trolik.