A ’70-es évek közepén támadt egy remek ötlete a BMW-nek, melynek lényege az volt, hogy a korszak művészeinek munkásságát szélesebb közönségnek is eljuttassák, melyhez remek alapot jelentettek a versenyautók, majd később a különleges festésű utcai modellek. Az alapötlet persze a versenypályára született, hiszen a közönség a lelátókon adott, csupán eléjük kell gurítani az alkotást. Azóta kisebb-nagyobb kihagyásokkal készülnek a BMW ArtCar sorozatának egyre frissebb tagjai, a legújabbat Cao Fei alkotta, és minden eddiginél szokatlanabb formában gondolta át az eredeti koncepciót.

Cao Fei munkája ugyanis nem közvetlenül az autón látható, mint eddig, hanem egy App Store-ból letölthető BMW Art Car #18 applikáció segítségével érhető el. A motívumokhoz a Kínában végbemenő gyors társadalmi változások adták az ihletet és az ősi szokásokból fennmaradt élénk színekkel festett formák adják az alkotás legérdekesebb elemét.

Digitális műalkotással versenyez a BMW 1

Digitális műalkotással versenyez a BMW 19

A BMW M6 GT3 Art Cart először Makaóban láthatja a nagyközönség, ahol a FIA GT Világkupa zárófutamát rendezik meg, a műalkotás pilótája a brazil Augusto Farfus lesz. Az 1300 kilogrammot nyomó versenyautó motorja az S63-as kódjelű 4,4 literes V8-as, melyet két turbó lélegeztet, akárcsak az utcai modellt. Teljesítménye a versenyosztály szabályai szerint 585 lóerő, a végsebessége pedig 280 km/óra.