Ritkán számolhatunk be arról, hogy milliárdokért cserélt gazdát egy francia autó, pedig a Peugeot márka már több mint 200 éves és az autógyártásba is nagyon korán belevágtak, így versenyezni is elég hamar elkezdtek. A franciáknak nagy sikere volt az autóversenyeken, különösen ennek az 1914-es Peugeot L45-ösnek, melyről sokáig úgy hírlett, hogy Dario Restával a volán mögött megnyerte az 1916-ban rendezett Indianapolis 500-as futamot. Később azonban kiderült, hogy Ralph Mulford volt a pilóta és harmadikként lépte át a célvonalat.

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az 1900-as években szép sikereket értek el a franciák a Peugeot-val, Jules Goux például egy hasonló autó volánja mögött nyerte meg az indianapolisi futamot. A kék autó különlegessége, hogy alvázszáma és motorszáma is 1, tehát ennél koraibb példány aligha létezik belőle.

2 milliárdot adtak ezért a legendás Peugeot versenyautóért 1

2 milliárdot adtak ezért a legendás Peugeot versenyautóért 35 2 milliárdot adtak ezért a legendás Peugeot versenyautóért 36

A több mint 100 éves versenyautó motorja 4491 köbcentis, négyhengeres, hengerenként négyszelepes benzinmotor, melynek teljesítménye 2800-as fordulatnál 112 lóerő. Az L45-ös Peugeot-t négy tárcsafék lassítja. Az autó már csak azért is különleges, mert rettentő kevés maradt fenn belőle, az Egyesült Államokban pedig különösen ritka jelenség. Koránál fogva is kalandos élete volt az öreg versenyautónak, 1949 februárjában még 2500 dollárért cserélt gazdát. Felújítása óta többször is szerepelt a Goodwoodban rendezett sebességfesztiválon.

Közel 7,3 millió dollárt adott érte új tulajdonosa, ami átszámítva kicsivel több mint 1,9 milliárd forint, ami nagy valószínűséggel az egyik legdrágább, ha nem a legdrágább Peugeot-vá emeli a sötétkék gépet.