Ahogy a Toro Rosso múlt hétvégi kifakadásából kiderült, a motorszállító Renault a szezon végére egyszerűen kifogyott a pótalkatrészekből, a Red Bullnál, de főleg a kisebbik csapatnál kész roncstelep a garázs, az ilyen-olyan régebbi elemeket szerelik egyik motorról a másikra. A nagycsapatnál is érezteti a hatását a helyzet: a Brazil Nagydíjon Max Verstappen és Daniel Ricciardo „letekert” motorral vezetett, hogy a szezonzárón is használható legyen az erőforrás.

„Nagyon örülünk, hogy túlélték a motorok a versenyt” – mondta a csapatfőnök, Christian Horner a német Auto Motor und Sportnak.

És mi lesz, ha az Abu-dzabi Nagydíj szabadedzésein romlik el valami? „Azt nagyon nem szeretnénk. Igen drága mulatság lenne megoldani.”

Horner ugyanakkor kiemelte a Renault-szerelők munkáját, a „közkatonákkal” semmi baja, sőt: „A renault-s szerelők kisebb csodát vittek végbe mostanában. Hetek óta régi alkatrészeket tesznek használhatóvá, egyik autóról a másikra szerelgetik őket.”

A motorhelyzet a Toro Rossónál egy keserű, vádló hangú közleményt váltott ki a múlt hétvégén, amin a Renault felháborodott, végül az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko próbálta elsimítani a dolgot.

„Természetesen nem kielégítő a helyzet. A hibákat nem sikerült javítaniuk, az alkatrészek pedig elfogyóban. Sajnos a Toro Rossót jobban sújtották a problémák, ezért is csaptak fel az indulatok. De átbeszéltük a dolgokat, kiadtam egy közleményt, már minden rendben” – mondta az osztrák.