Olasz, olasz, egyre megy, gondolhatták a római Giannini Automobili S.p.A. felelős döntéshozói, és az Alfa Romeo 4C letaglózó turbómotorját beépítették a Fiat 500-asba. Hátulra, hiszen így hiteles – és ha már minden hátul volt, a hajtást is ide összpontosították.
A 350 lóerőre növelt teljesítményű 1,8-as motor és a könnyű karosszéria párosítása alighanem túl soknak bizonyult a vevők jelentős része számára, mert a Giannini most bemutatta a Giannini 350 továbbfejlesztett változatát, a GP4-est. Ebben a motor már elöl van, és nemcsak a hátsó, hanem mind a négy kereket hajtja.
Ettől eltekintve ugyanaz az elképesztő megjelenés jellemzi az idén 95 éve tevékenykedő, egykor az Abarthhoz mérhető hírnévvel rendelkező Fiat-specialista parányi alkotását, mint a farmotoros szörnyét, bár ha tényleg előre hozták a motort, teljességgel értelmetlen (viszont továbbra is elragadóan félelmetes) a hátsó tengelynél kialakított légbevezetés.
A kerékív-szélesítések itt funkcionális jelentőséggel bírnak, hiszen kell a hely a hatalmas félslick abroncsoknak; a tömegcsökkentés és a látvány érdekében rengeteg szénszálas elemet alkalmaztak, és hogy teljes legyen a verseny-feeling, még az oldalablakot is fixen építették be.
A hátsókerék-hajtású 350 GP ára nagyságrendileg 150 ezer euró, azaz 47 millió forint; a GP4 logikusan ennél is többe kerül majd.
És hogy mit kapsz ennyi pénzért cserébe? Például ilyen motorhangot: