Bár Ferrari F50-est ritkán láthatunk a forgalomban, azért akadnak olyanok, akik nem csak féltett pár száz kilométeres műtárgynak tartják az olasz sportautót, hanem időnként meg is sétáltatják a paripát. Az autó életének része, hogy időként ellátogat a szervizbe, szerencsés esetben az ilyen alkalmak tervezetten történnek, azonban ezek között is akadnak olyan műveletek, melyek nem végezhetőek el két óra alatt.

A kuplung cseréje egyik autónál sem tartozik a legkönnyebb műveletek közé, de a hátsó középmotoros Ferrarik esetében ez hatványozottan igaz. Egy londoni szakszerviz készített rövidke videót arról, hogy miként zajlik ez a Ferrari F50 esetében. Az egészben a leginkább megdöbbentő, hogy teljesen le kellett választani az autó hátulját a művelethez:

A Ferrari F50-es a legendás F40-es utódjaként látta meg a napvilágot, a kevésbé kedvelt, sokkal lágyabb formavilágú utódot 1995-ben mutatták be és összesen 349 példányt készítettek a puritán sportautóból. Természetesen ezt is a F1-es technikára alapozták, az utaskabin mögött egy 4,7 literes, 65 fokos hengerszögű szívó V12-es kapott helyet 520 lovas teljesítménnyel és 470 Nm csúcsnyomatékkal. Az akár 8500-ig forgatható tizenkét hengeres benzinmotor 4 másodperc alatt gyorsította 100 km/órás sebességre az 1230 kilogrammos F50-est. Hogy ne csak szaladni, hanem megállni is tudjon, arról az elöl és hátul is 4 dugattyús Brembo fékek gondoskodnak.

Kuplungcsere Ferrari F50-esen? Először bontsd ketté! 1