Az autó arcának egyik legfontosabb eleme a hűtőmaszk, hiszen többek között erről is ismerhető fel egy márka vagy akár a konkrét típus is. Több mint 130 évnyi autózás után annyira megszokta már a szemünk, hogy sokáig még a merész újító, Elon Musk sem mert tenni ellene, így a Model S-nek is volt stilizált, hűtőmaszkra emlékeztető fekete panel az orrán, hogy ne idegenkedjenek annyira az elektromos autótól. A többi gyártónál pedig már a funkció mellett inkább a formáról szól a hűtőmaszk rajzolása.
BMW
Több felmérés szerint a bajoroké az egyik legkönnyebben azonosítható, veséknek is hívjuk őket, ami még abból a korszakból maradt meg, amikor nem voltak ennyire szélesek ezek a légbeömlők, mint ma. Napjainkban a BMW-ken már inkább dühösen fújtató, kitágult orrlyukak lettek, melyeket a rendszer kedvére nyit és zár a motor igénye szerint.
Több felmérés szerint a bajoroké az egyik legkönnyebben azonosítható, veséknek is hívjuk őket, ami még abból a korszakból maradt meg, amikor nem voltak ennyire szélesek ezek a légbeömlők, mint ma. Napjainkban a BMW-ken már inkább dühösen fújtató, kitágult orrlyukak lettek, melyeket a rendszer kedvére nyit és zár a motor igénye szerint.
Fotó megosztása:
Őrzi régies jellegét a görög épületeket idéző, monumentális króm maszk, ami a mai napig pontosan olyan, mintha Emily-t lecsavarva kéne hűtőfolyadékkal tölteni. Pedig a Rolls-Royce esetében már messze nem ez a helyzet, viszont a luxust igénylő, konzervatív vásárlók mindenképpen igénylik.
Őrzi régies jellegét a görög épületeket idéző, monumentális króm maszk, ami a mai napig pontosan olyan, mintha Emily-t lecsavarva kéne hűtőfolyadékkal tölteni. Pedig a Rolls-Royce esetében már messze nem ez a helyzet, viszont a luxust igénylő, konzervatív vásárlók mindenképpen igénylik.
Fotó megosztása:
A Mercedes egyik jellegzetessége az álló csillag, ám egyre több modellt rendelnek a korábban csak teherautókon és sportkocsikon használt, tányérnyi emblémát tartalmazó maszkkal. Ennek egyik legszebb verziója a versenyautókra emlékeztető, függőleges osztású Panamericana rács, mely az AMG GT frissített változatáról terjed tovább a többi modellre.
A Mercedes egyik jellegzetessége az álló csillag, ám egyre több modellt rendelnek a korábban csak teherautókon és sportkocsikon használt, tányérnyi emblémát tartalmazó maszkkal. Ennek egyik legszebb verziója a versenyautókra emlékeztető, függőleges osztású Panamericana rács, mely az AMG GT frissített változatáról terjed tovább a többi modellre.
Fotó megosztása:
Single Frame-nek hívják az Audi hatalmas száját, mely az idők folyamán megkerülhetetlen eleme lett a formatervnek és akkorára duzzadt, hogy az új A8-as orra szinte már egy nagy, szépen csillogó króm keret.
Single Frame-nek hívják az Audi hatalmas száját, mely az idők folyamán megkerülhetetlen eleme lett a formatervnek és akkorára duzzadt, hogy az új A8-as orra szinte már egy nagy, szépen csillogó króm keret.
Fotó megosztása:
Korábban nem igazán voltak jellegzetesek a Lexus-ok és érezték a japánok is, hogy a megbízhatóság és a gazdaságos működést ígérő hibrid technika, ezért merész formába öntötték az egész kínálatot. Az új dizájn egyik fő eleme az orsó alakú hűtőmaszk, ami különösen a magasbb kategóriájú modelleken érdekes mintázatú.
Korábban nem igazán voltak jellegzetesek a Lexus-ok és érezték a japánok is, hogy a megbízhatóság és a gazdaságos működést ígérő hibrid technika, ezért merész formába öntötték az egész kínálatot. Az új dizájn egyik fő eleme az orsó alakú hűtőmaszk, ami különösen a magasbb kategóriájú modelleken érdekes mintázatú.
Fotó megosztása:
Ha formatervezésről van szó, akkor megkerülhetetlenek az olaszok, akik mindig alkotnak valami emlékezeteset. Nem számít nekik az sem, hogy nincs hová rakni a rendszámot, a lényeg mindig a szépség. Ebben a szellemben készülnek az Alfa Romeo-kra szánt maszkok is. A rendszámnak meg majd találnak helyet valamelyik oldalon.
Ha formatervezésről van szó, akkor megkerülhetetlenek az olaszok, akik mindig alkotnak valami emlékezeteset. Nem számít nekik az sem, hogy nincs hová rakni a rendszámot, a lényeg mindig a szépség. Ebben a szellemben készülnek az Alfa Romeo-kra szánt maszkok is. A rendszámnak meg majd találnak helyet valamelyik oldalon.
Fotó megosztása:
Rolls-Royce
Őrzi régies jellegét a görög épületeket idéző, monumentális króm maszk, ami a mai napig pontosan olyan, mintha Emilyt lecsavarva kéne hűtőfolyadékkal tölteni. Pedig a Rolls-Royce esetében már messze nem ez a helyzet, viszont a luxust igénylő, konzervatív vásárlók mindenképpen elvárják.
Mercedes-Benz
A Mercedes egyik jellegzetessége az álló csillag, ám egyre több modellt rendelnek a korábban csak teherautókon és sportkocsikon használt, tányérnyi emblémát tartalmazó maszkkal. Ennek egyik legszebb verziója a versenyautókra emlékeztető, függőleges osztású Panamericana rács, mely az AMG GT frissített változatáról terjed tovább a többi modellre.
Audi
Single Frame-nek hívják az Audi hatalmas száját, mely az idők folyamán megkerülhetetlen eleme lett a formatervnek és akkorára duzzadt, hogy az új A8-as orra szinte már egy nagy, szépen csillogó króm keret.
Lexus
Korábban nem igazán voltak jellegzetesek a Lexusok és érezték a japánok is, hogy a megbízhatóság és a gazdaságos működést ígérő hibrid technika, ezért merész formába öntötték az egész kínálatot. Az új dizájn egyik fő eleme az orsó alakú hűtőmaszk, ami különösen a magasabb kategóriájú modelleken érdekes mintázatú.
Alfa Romeo
Ha formatervezésről van szó, akkor megkerülhetetlenek az olaszok, akik mindig alkotnak valami emlékezeteset. Nem számít nekik az sem, hogy nincs hová rakni a rendszámot, a lényeg mindig a szépség. Ebben a szellemben készülnek az Alfa Romeókra szánt maszkok is. A rendszámnak meg majd találnak helyet valamelyik oldalon.