Azért szereltek ködlámpát az autóra, hogy használjuk, de csak akkor, amikor szükség van rá. Most mutatunk néhány példát, amikor tényleg indokolt a segédfény használata és a fokozott óvatosság.
Az egyik legfontosabb, hogy ködös útszakaszokon csökkentsük járművünk sebességét! Gyakran még a megengedett sebesség felső határa is eltúlzott lehet. Fontos a követési távolság növelése, ködben nehezebb megbecsülni a biztonságos távolságot. Lehetőleg tartózkodjunk az előzéstől!
Különösen veszélyes lehet, amikor hirtelen érkezünk egy ködfoltba, mert ekkor a látótávolság nagyon rövid idő alatt jelentősen lecsökken és nem tudhatjuk, milyen veszélyekkel, kockázatokkal kell számolnunk.
Ilyen időben fárasztóbb a vezetés, idővel a reakcióképességünk jelentősen csökken. A feszült figyelem miatt az emberi szem is elfárad, ezért nagyon fontos, hogy hosszabb utaknál tartsunk gyakrabban pihenőt.
Köd esetén használjunk ködfényszórót! Ha járművünk ezzel nem rendelkezik, akkor a tompított fényszórót kell bekapcsolni. A távolsági fényszóró használata kifejezetten kerülendő, hiszen az erős fény a páraszemcsékről visszaverődve vakító, átláthatatlan fehér falat képez.
NÉHÁNY TÉVHIT A KÖDLÁMPÁRÓL
- Ha fizettem érte, akkor használni kell (Nem, nem kell, csak ha szükséges)
- Jobban látok, ha használom (Igen, a kocsi előtt 10 méterrel, és a műszerfalon szépen világít a visszajelző)
- Tök jól néz ki, menő vagyok, ha felkapcsolom (Nem!)
- Komolyabb országúti jelenlétet ad (Egy csőrös Scania vadráccsal az elején és négy reflektorral a tetején, az igen, de ez nem)