A konszerntárs Audi után idén év végén a Porsche is búcsút intett a hosszútávú világbajnokságnak (WEC), nem készítenek több LMP1-es járgányt, 2019-től a Forma-E-ben folytatják.

Ennek ellenére Weissachban egyben tartották azt a 30 fős mérnöki gárdát, amely korábban már nekikezdett egy, eredetileg, még a kiszállásról szóló döntés előtt a WEC-be szánt hathengeres motor fejlesztésének – mivel nagyon valószínű, hogy a Forma-1-ben a 2021-es motorreform után is maradnak a V6-osok, elképzelhető, hogy erre állnak majd át.

A Porsche idén már többször jelezte, hogy kíváncsian várják, milyen is lesz a következő F1-es motorformula, ugyanis érdekelheti őket a beszállás.

A nagy gyártók mellett a független szállítók F1-be való csábítása is cél lenne a 2021-es változtatásokkal, a Cosworth, az Ilmor érkezését sokan üdvözölnék. Az utóbbi, Mario Illien motorguru nevéhez kötődő céget érdekelné a lehetőség, de saját zsebből nem tudnák állni a fejlesztéseket:

„Elvben jó az irány, a motortechnológiát egyszerűbbé és olcsóbbá kell tenni, azonban független gyártóként külső segítség nélkül nem tudunk motort készíteni. Nem tudnék jó üzleti modellt építeni, hiszen egy, legfeljebb két partnerünk lenne, és ha az egyik nem fizet, végünk is van. Szponzor nélkül nem készülhetünk az új motorformulára” – magyarázta a német Auto Motor und Sportnak.

Nagy kérdés persze, hogy lesz-e motorreform végül, hiszen egyelőre minden jelenlegi F1-es gyártó elégedetlen és elutasító a 2021-es tervezettel.