Brutális mennyiségű jármű keres új gazdát a hazai oldalakon, csak a legnagyobb használt autós portálon 120 ezer körül mozog a hirdetések száma. Ezért mindig szűkítünk, az épp adott vágyálmunknak, racionális céljainknak megfelelő típusokra. Kiválasztjuk a benzines, 100-120 lóerő közötti, 2005 után gyártott japán ötajtósokat, és még így is dúskálhatunk a találatok között.
Meg se látjuk a gyártói lista különceit, azonnal átgördítjük az ismeretlen neveket, ahol csak 1-2 eladó darab szerepel. Pedig tényleg mondhatjuk, hogy itt ma már minden van, és unaloműzés gyanánt érdemes vetni rájuk egy pillantást.
Jiangling Landwind
Egyetlen típus árválkodik a kínai márkanév mögött, és az is egy Opel Frontera másolat. A beszédes nevű kínai termék kerek egymillióért keres új gazdát, és még talán titkos tipp is lehetne, kincs a kattintás mögött, ha nem lenne róla az egyetlen hír nálunk a vezessen a horrorfilmbe illően gyatra töréstesztje.
Az Opel Frontérát másoló járműben a 64 km/órával végzett félátfedéses frontális ütközés során a vezetőnek semmi esélye nincs a túlélésre – szögezik le a szakemberek. Nemcsak az A-oszlop hajlott el és csökkent le az “élettér”, de a kormánykerék is erőteljesen az utastérbe nyomult. Az ADAC német autóklub töréstesztjeinek 20 éves története során soha ilyen gyengén nem szerepelt még jármű.
Londoni taxi
A klasszikus, fekete, londoni taxi, vagyis majdnem az, hiszen ez nem az FX4-es Fairway, hanem egy modernebb utód, az LTI által gyártott TXII, 2,7 literes Ford dízelmotorral. A leírás szerint lábon jött haza Angliából, ami nem rövid út ennek a kifejezetten nagyvárosi igényekre tervezett konstrukciónak.
Croco ATV 4×4
Az egyév kategória olyan, mint a nagy lakberendezési áruházak leértékelt zugai. Olyan cuccokat tesz kívánatossá, amire sose lenne szükségünk. Ilyen ez a svájci származású, úszóképes, kétéltű jármű is.
Ehhez a géphez megéri venni egy kis privát mocsarat, ahol akad legalább egy 100 százalékos emelkedő is, ugyanis ez sem jelent akadályt a guruló krokodilnak. A különc megjelenéshez különc motor is jár, az 1983-as konstrukcióban egy NSU-Wankel blokk dolgozik, ami akkor igazi csoda, ha még működik. Az ára nem mellesleg kereken kétmillió forint.