A 90-es évek elején jelent meg, de az Opel Calibra áramvonalas formája egy percet sem öregedett azóta. A letisztult kupé vonalai önmagukban is megállják a helyüket, de sajnos sok önjelölt művész akad, így autós körökben igazán sok szófordulat létezik arra, hogy egyszerűen lehetetlen gyári Calibrát találni. A legszomorúbb azonban mégis az, hogy azok a darabok, amikhez hozzányúltak, rendre szörnyen néznek ki, mint azt az alábbi példa is mutatja.

Sajnos nincs egyedül az alkotó ezzel a súlyos ízlésficammal, szerepelt már egykettő rémületes mű itt, de sajnos még mindig tudnak újítani a műfajon. A Fiat Puntóról származó lámpákat dolgozták az audisan nyílt hűtőrács mellé, körben igénytelen szélesítést hangsúlyoz a kontár fényezés. A tetőn légbeömlő, az oldalán kétszárú tükör hangsúlyozza, hogy itt valami súlyos gépről van szó. Ha pedig ennyiből nem lenne egyértelmű, akkor hátul ott magasodik az akciós vasalódeszka is. A beltérről nincs kép, de talán éppen elég megemészteni ezt is.

Gyomorforgató tuning áldozata lett ez a Calibra 1

Gyomorforgató tuning áldozata lett ez a Calibra 11

Az Opel Calibrából összesen nagyjából 240 ezer darab készült 1989 és 1997 között. Leggyakrabban 2 literes, négyhengeres motor került a kupé orrába, melyből a 8 szelepes változat 115, a 16 szelepes előbb 150, majd az Ecotec változat bevezetésével 150 lóerős volt. A csúcsmodell a 204 lovas turbó volt, melyhez hatfokozatú kéziváltó és összkerékhajtás is járt, hogy egész biztosan stabil maradjon 245 km/órás végsebességénél is. Ezek mellett a Calibra elérhető volt 170 lóerős teljesítményű 2,5 literes V6-ossal is.