Az Aston Martin 2016-ban szállt be a Forma-1-be a Red Bull szponzoraként, ám a brit luxussportkocsi-gyártó ennél komolyabb terveket dédelget. A cég egyike azoknak az érdeklődőknek, akik a 2021-re tervezett olcsóbb, egyszerűbb Forma-1-es motorok és a kiadási plafon kapcsán a motorszállítóként vagy gyári csapattal való részvételt fontolgatják.
„A tervezett reformoknak köszönhetően az inkább nem javaslom az igazgatótanácsnaktól a valószínűleg javaslom felé tart a dolog” – mondta a BBC-nek az Aston Martin vezérigazgatója, Andy Palmer.
„Egyre inkább valós lehetőséggé válik, de az igazgatótanács elé kell vinni a dolgot, azt pedig csak egy öntelt CEO merné megtippelni, mit döntenek majd végül. De én erre terelem őket, minden negyedévben beszélünk róla, kezdenek egyre jobban megbarátkozni az ötlettel.”
Palmer szerint kulcsfontosságúak lesznek a tervezett reformok, csakis a megújult F1 lehet vonzó számukra.
„A Forma-1 ma egyértelműen nem szól úgy a versenyzőkről, mint egykor. Ez az egyik fontos szempont számomra. Vajon a (mai) motorok elüldözik a nézőket? Lehet érvelni azzal, hogy a motorok hangja, mint régen, és hogy nehezen érthető egyes motorok megbízhatatlansága és az állandó rajtbüntetések. Hogy lehet 35 helyet bukni, amikor csak 20 autó van a rajtrácson? Szóval vannak abszurd dolgok, amiket rendezni kell.”
(Nyitóképünk illusztráció, egy független grafikus, Sean Bull munkája.)