A Geely és a Volvo által közösen alapított Lynk & Co kedden megkezdte járműveinek értékesítését Kínában. A márka jövőre Európába, azután Amerikába is jön (méghozzá nem importtermékként, hanem állítólag helyi gyártással – úgy tudjuk, a belgiumi Volvo-gyárban fognak készülni az innovatív márka típusai), a cégvezetők azonban egyelőre el vannak foglalva a kínai eladásokkal.
A premier ugyanis jobban sikerült, mint gondolták volna: a Kelet-Kínában, a Volvo XC40-essel közös gyártósoron készülő kompakt crossoverből, a 01-ből ugyanis hatezer darabot adtak el – nem az első napon, nem is az első órában, hanem 137 másodperc alatt.
Ezt a mennyiséget a háromnapos elő-értékesítési kampányra szánta a gyár, de alaposan aláterveztek a keresletnek, amihez persze az is kellett, hogy a Lynk & Co nem szalonokban, hanem az interneten keresztül adja el autóit, tehát egyszerre akárhány ügyfelet ki tudnak szolgálni.
A tervek szerint persze lesznek bemutatótermek is, de kevés. Emellett előfizetéses modellel is kísérletezik a cég: egy, 10 vagy 20 hónapos mobilitási csomagot vásárolhatnak az ügyfelek. Pontosan nem tudjuk, ez mit takar, alighanem a tartósbérleti szerződésnek adtak új, hangzatosabb nevet.
A Lynk & Co 01 egyelőre kizárólag benzinmotorral elérhető, de később hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos kiadásban is gyártják majd.
2021 végére hat önálló modell és évi félmillió eladott szerepel a Lynk & Co terveiben, ennek mintegy 25 százalékát szeretnék Európában eladni.