Nemcsak a megjelenéssel, a névvel is szakított a Nissan; a szokatlan formavilágú Juke helyett itt a simulékony Kicks. Semmi szokatlan ötlet, semmi trükk: az új crossover közel sem olyan fantáziadús, mint elődje – ilyen radikális döntést soha nem hoz magától autógyár, ezt nyilván a vásárlók kérték így.
Egy biztos: a Kicks (legalábbis Észak-Amerikában, ahol bemutatkozott) jó tíz százalékkal olcsóbban indul, mint a Juke. Az is tény, hogy végre megjelent a cégnél a kategóriában mindenütt rendkívül népszerű, kéttónusú fényezés – a hét alapszín mellett ötféle ilyen kontrasztos kombináció kérhető.
Aki siratja a Juke látványos megoldásait, bizonyára megbékél a hátsó helykínálat láttán; a Nissan szerint bőséges lábtér és a kategória egyik legtágasabb csomagtartója áll rendelkezésre.
A felszereltség lényegi része a központi 7 colos monitor, amely Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitást is kapott. Különleges extra a fejtámaszba épített Bose hangszórópár, de panoráma környezeti kamera, valamint intelligens távfényvezérlésű LED-es tompított fényszóró is kérhető a kocsihoz.
Motorból egyelőre egyről tudunk: a 16 szelepes, 1,6 literes, változó szelepvezérlésű négyhengeres 125 lóerőt ad le, a váltó minden kivitelben CVT – ez persze még nem az európai kivitel. Gyanítható azonban, hogy ha kéziváltó lesz is mifelénk, az összkerékhajtás nálunk sem lesz elérhető opció.
A biztonság terén automata vészfékrendszer, hét légzsák, tolatókamera, holttérfelügyelet és hátsó keresztirányú forgalomfigyelés szerepel a listán.