A John Deere 8410 közel tíz tonna, plusz a vontatmány, ezt kirángatni a sárból kell a nyers erő, ami a K-701 esetén nem hiányzik. Az orosz gép elődjét eredetileg nagy tömegű rakéták hordozására gyártották a hadsereg számára, a mezőgazdasági felhasználás később indult el. 1972-ben mutatták be a K-701-es szériát, ami gyorsan elterjedt Kelet-Európában is, „orosz szörnyeteg”, „keleti szörnyeteg”, vagy mint a „szovjet óriás” nevezték el a mezőgazdasági dolgozók. Talán semmi nem árulkodik jobban a gép elképesztő erejéről, mint a becenevei. Az óriási gépet sikereinek köszönhetően még egészen 2002-ig gyártották.
De mitől ennyire bitang a K-701? Ez a kellemesen tényszerű leírás elárulja: “A K-701 traktor négykerék-hajtású, 50 kN vonóerőosztályba tartozó, két félkeretre épített ízelt kormányzású erőgép, melynek motorja 12 hengeres, V-elrendezésű, közvetlen befecskendezésű, vízhűtéses, 275 lóerős dízelmotor. Alapvető rendeltetése függesztett, féligfüggesztett és vontatott munkagépekkel talajművelés. A motor az első félkereten taláható. A sebességváltómű mechanikus, 16 előre- és 8 hátrameneti sebességfokozatot biztosít. A kerekek hajtására kardántengelyek szolgálnak.”
A TSZ-bontó orosz legendája
Egy városi, de inkább falusi legenda szerint egyszer megtörtént, hogy egy traktoros egyszer sebességben hagyta a nagy K701-est, amikor kiszállt, hogy bemenjen egy-két felesre a TSZ melletti kocsmába. Mire kijött, a Kirovets cammogva lebontotta a TSZ irodáját.