Megbízhatatlanságáról legendák születtek, és nem találtunk pontos adatot a gyártási darabszámra vonatkozóan. Annyi biztos, hogy 1976-ban már elérték az egymilliót, és naponta 600 darabot ontott magából a Zaporozsec gyár.
„A folyamatosan szerelendő technika, illetve a gyenge és a kritikán aluli között ingadozó gyártási minőség (lásd keretes írásunkat) volt egyébként a legfőbb oka annak, hogy az itthon eladott 22 ezer Zaporozsec zöme már a rendszerváltás környékén eltűnt a magyar utakról. Zajosságát, lassúságát és behatárolt tartósságát ismerve a sokat utazók, sőt úgy általában az autókhoz alapszinten konyítók sem kértek belőle, így falusi házak kertjében vagy városi lakótelepek parkolójában szép lassan elporladt a teljes állomány” – írtuk veterán-Zaporozsec-tesztünkben a típusról.