Ennél nem volt keményebb Škoda a kilencvenes évek elején 1

Teljes nevén Škoda Favorit RS 1600 H.  Egy  gyári versenygép, ami kihozta a maximumot a könnyű elsőkerek-hajtású konstrukcióból. Az öreg 1,4 literes OHV blokk lökettérfogatát 1,6 literre növelték, a kompressziót 11,8:1 arányúra emelték, a benzin-levegő keverékének előállítását pedig két dupla torkú Weber karburátorra bízták. Az eredmény 167 lóerő 174 Nm nyomaték 5500-as fordulatszámon.

Helyesbítés: szerencsére van aki nem csak egy cseh cikkből nyeri ki az infót Google fordítóval, mint én, így egy olvasónk rávilágított pár ordas hibára.

1. Az autó Németországban készült, Willi Obermann műhelyében, igaz kaptak gyári támogatást, Dr. Petr Samohyl révén.
2. Az akkori Skoda Favorit blokk 1.3-as volt, 1.4-es csak később a Fabiában lett (addig még volt egy Felicia)
3. Ez az 1.6-os motor nem is arra épül, hanem az akkor sorozatgyártásra előkészített szériában 90 lóerős új Skoda 1.6 OHC blokkra, ami helyett végül a VW 1.6 került a Feliciákba.

Ezúton is köszönjük a korrekciót.

Az erő hatfokozatú kézi váltón keresztül jutott el az első kerekekig, a motor később karburátorok helyett injektort kapott, ezzel 175 lóerőre javult a csúcsteljesítmény. A leghosszabb végáttétellel 240 km/órára volt képes a 720 kilogrammos cseh versenygép, százra pedig 6 másodperc alatt ért fel.

Ennél nem volt keményebb Škoda a kilencvenes évek elején 2

Azért elég nagy a kontraszt a gyári 54 lóerős kivitelhez képest, az autó nem mellesleg sportsikert is elért, 1992-ben kategóriagyőztes lett egy 24 órás versenyen a Nürburgringen.