Bár korábban már szerepelt terepjáró a Lamborghini kínálatában, a legújabb Urus fogadtatása igazán megosztotta az autóbolondok népes táborát. Kétség kívül behódolt az SUV-divatnak az olasz sportkocsikat gyártó vállalat, melynek nevével nem mellesleg mezőgazdasági gépeken is találkozhatunk. Ha a teljes képet nézzük, talán nem is akkora tragédia az Urus megjelenése, hiszen a kelendő modell valószínűleg igazán sokat tesz majd hozzá ahhoz, hogy a korábbinál is sokkal jobb sportkocsik készüljenek. Van, ami még a városi sport SUV-nél is jobban kicsapta volna a biztosítékot: egy Lamborghini által gyártott családi kisbusz.

Nem is igazán új keletű ez a gondolat, hiszen a Bertone Genesis koncepciója még az 1988-as torinói autókiállításon mutatkozott be azzal a céllal, hogy a megreformálja azt a képet, ami kialakult az egyterűekről. A gömbölyű, modern formák és a szokatlanul nyíló ajtók, valamint a futurisztikus beltér ma is meghökkentő látvány. A 2560 mm-es tengelytávú kocsiba az első utasok a szélvédővel együtt felfelé nyíló ajtókon keresztül szállhatnak be, míg az autó oldalán tolóajtók kaptak helyet. A szokatlan elrendezésű kabinban négyen vagy öten is utazhatnak a különféle irányba állítható, forgatható üléseken. Sőt, akár tévét is nézhetnek.

Ha már a Lamborghini SUV-tól is rosszul voltál, akkor ezt ne nézd meg! 1

Ha már a Lamborghini SUV-tól is rosszul voltál, akkor ezt ne nézd meg! 19

A különös koncepcióban maga a forma is meglepő, de az alatta lévő technika még ennél is váratlanabb, legfőképpen a családi kisbuszok kategóriájában. A Genesis ugyanis a Lamborghini Countach-tól örökölte a hajtásláncát. Igen, a rettentően lapos, ék alakú Countach-tól, egész pontosan az 5000 QV változattól. Motorja ennek megfelelően 5167 köbcentis, szívó V12-es, melynek 455 lóereje bizonyára könnyedén mozgatta az 1,8 tonnás egyterűt a 3 sebességes automata váltó ellenére is.