Az autókat percenként 66 forintért lehet használni, és 15 forintért lehet két használat között is magunknál tartani – írta az Index.
A Budapesten elérhető megosztott használatú flotta kezdetben 300 Volkswagen Up márkájú autóból áll majd, ebből 100 elektromos (e-Up) és 200 belső égésű (benzines) jármű lesz.
A belső égésű autókat évente, az elektromos autókat háromévente cserélik majd (a flottából kivett autókat az európai használtautó-piacon értékesítik). Évente száz autóval bővül a flotta, és 2021-ig fokozatosan teljesen elektromossá válik.
Az elektromos autókat a Mol benzinkútjainál telepített nagy teljesítményű elektromos töltőkön töltik fel, jellemzően éjszakánként, amikor kisebb a forgalom. Az applikáció már készen van, a regisztráció online történik, vagyis nem kell majd személyes ügyintézés.
A fogyasztónak az autó kiválasztása után 20 perc áll rendelkezésére, hogy az ingyenes foglalás törlése nélkül odaérjen a megjelölt gépkocsihoz. A szolgáltató 30-35 munkatárssal üzemelteti majd az autókat, ők intézik a tankolást, feltöltést, illetve a használati igényeknek megfelelően át is mozgatják az autókat.
66 forint lesz a percenkénti használati díj, a szolgáltatás kialakítása előtt a Mol külföldi példákat tanulmányozott. A díjak az európai, például bécsi szolgáltatási díjakhoz képest 50-75 százalékos szinten indulnak, vagyis ami nálunk 66 forint lesz, az a nyugati szolgáltatóknál 85-123 között szóródik.
15 forintos lefoglalási díj. Ez a „parkolási” díj olyan lesz, mint a taxiknál a várakozási díj, akkor ketyeg, ha egy ügyet intéző ügyfél nem szeretné elengedni az autóját, hanem azt a rövidebb „beszaladások”, ügyintézések során megtartja, lefoglalja magának.
Lesz regisztrációs díj. Ennek leendő mértékét nem ismerjük, de vélhetően a kezdetekben amolyan kedvcsinálóként a regisztráció támogatott, vagy akár teljesen költségmentes lesz. 990 forintos havi tagdíj tartozik még a szolgáltatáshoz.
A tesztüzem már zajlik, csak az autók még nincsenek felmatricázva.