Röviden: Renault Captur 1.5 dCi Intense – 2017-es modell | |
---|---|
Mi ez? | A Renault kis szabadidő-autója, a Captur enyhén felfrissített, aktualizált változata, abból is egy kézi váltós, közepesen erősen felszerelt dízel |
Mit tud? | Korszerű technika és jó dizájn elfogadható áron, az átlagosnál valamivel rosszabb minőségérzet |
Mibe kerül? | A legolcsóbb Renault Captur 3,9 millió forint 90 lovas kis turbós benzinmotorral. A 110 lovas dízellel az Intens a minimum, ez 5,8 millió, de a tesztautó pár extra extrával :-) 6,48 milla |
Kinek jó? | Családi autónak két gyerekig nem rosszabb, mint egy Golf-kategóriás kocsi, de ezeket a kis SUV-ket előszeretettel veszik idősek, nyugdíjasok is, a komfortosan maga ülés miatt |
Énénénén!!! – jelentkeztem lelkesen, amikor a szerkesztőségben meghánytuk-vetettük, kinél lesz az új Renault Captur tesztautó. Valahogy eddig mindig kimaradt nekem ez a kocsi, pedig tele van vele Európa: ez a lendületesen növekvő kis SUV-kategória legnépszerűbb modellje a kontinensen. (Nálunk nem, itthon a falugondnoki autóvásárláson, rendőrségi tenderen is tarolós Suzuki Vitara mindent visz.)
Hogy mi lehet a Renault Captur sikerének titka? Baromi egyszerű. Jól néz ki az autó, ötletes és kényelmes a berendezése, nem drága, de egyáltalán nem rossz. Minőségérzetben ugyan nem veszi fel a versenyt egy hasonlóan felszerelt VW-csoportos modellel, de mivel egy hasonlóan felszerelt Seat Aronánál listaáron 600 ezer forinttal, 10%-kal olcsóbb, ezt igazán meg lehet neki bocsátani.
Külső
Ha szabad egy rém szubjektív véleményt megengednem: ez ma a legharmonikusabb, legszebb Renault. Nincs benne agresszió, ducin kedves a forma, de jók az arányai és körben mindenütt igényesen kidolgozták a dizájnt, sehol nem maradtak elnagyolt részletek. Ugyanakkor ennek a Renault-nak áll legkevésbé jól a zárójeles menetjelző fény: túl agresszív a két görbe LED-agyar a Captur eredendően barátságos, simogatnivaló jelleméhez.
A modellfrissítéssel érkezett a tesztautó ragyogó kékje is, a Kék Zafír szín felára 150 ezer forint, a fehér tető benne van az árban. A sötétített hátsó ablak viszont csak a két legmagasabb felszereltségben (XMOD és Initiale Paris) alapáras, az Intensnél még 40 ezres extra tétel. A két egyszerűbb kivitel (Life és Zen) 16-os felnikkel érkezik, az Intensnél már alapáras a 17-es, de a tesztautó nagyon menő kerekei 25 ezres felárért kaphatók.
Belső
Az utastérben új a kormány, a váltógomb és a HMI, valamint a LED-es belső világítás. Ezeket leszámítva nincs változás. De sebaj. A Captur kabinja annyira jópofa, ötletes, friss még ma is, hogy nem is volt szükség többre. A HMI felzárkózott a többi Renault-hoz: az R-Link 2 már Android Autós és Apple Car Play-es mobilos konnektivitást tud.
Technika
Ez se lesz egy hosszú bekezdés: mindent ismertünk már korábbról. A tesztautóban ugyanaz a másfél literes (sőt, csak 1461 köbcentis) dízelmotor dolgozik, 110 lóerős változatban, hatfokozatú kézi váltóval társítva, amit oly jól ismerünk Daciákból, Nissanokból, a Capturnél jóval nagyobb Renault-kból, sőt: Infinitikből(!) és Mercedesekből(!!!) is. A Captur nem kapható összkerékhajtással, csak elsőkerekes változatban létezik.
A biztonsági extrák közül a holttérfigyelés és a parkolóautomatika került fel a modellfrissítés alkalmával az opciós listára. Az Intens felszereltségnél ezek csomagban, az R-Linkkel együtt 250 ezer forintért érhetők el. Az autonóm autózás felé vezető fejlesztési folyamatok eredményeképp ma már oly sok kocsiban elérhető két igazán izgalmas aktív biztonsági szolgáltatás, követőradar és sávtartó automatika nem rendelhető a Captur-höz. Új a teljesen LED-es fényszórórendszer, amely az Intens kivitelnél alapáras tétel.
Vezetés
Az Intens kivitelű Captur a hétköznapokban nagyon simulékony, kezes, szolgálatkész szerkezet. A kulcs nélküli nyitás-indítás, a kocsitól eltávolodva automatikus ajtózárás komfortja még ma sem általános, sokszor jóval nagyobb, drágább kocsikon is elmarad ez az extra, magas ára miatt, de a Renault-nál ez valamiért szinte magától értetődő már úgy egy évtizede.
A motor kellően nyomatékos a hétköznapi autózáshoz, csendes, rezgésmentes szerkezet. Csak egy idegesítő szokása van: kézi váltóval, emelkedőn indulva lefulladásra hajlamos, mert ilyenkor az autó tömegének megmozdítása mellett még le kéne győzni a visszagurulás-gátló, az enyhén befeszült fékrendszer kezdeti ellenállását is. Ha pedig lefulladt, jön 2-3 idegőrlő másodperc, amíg a stop-start rendszer automatikusan újraindítja a motort. Ha ilyenkor belenyúlunk az automatika működésébe és megnyomjuk a Start gombot, jó eséllyel pont leállítjuk a motort indítás helyett, és hamarosan felhangzik a dudaszó a mögöttünk torlódó sorból.
Amúgy jól húz, hatodikban sztrádán 2500-at forog, nem pörgi szét magát a kis dízel. Úgy száznegyvenig az ereje is elegendő, akkor aztán elkezd felülkerekedni a légellenállás és komótossá válik a gyorsulás, de ez úgyis csak a német autópályán volna probléma, ugye. Fékezés, futómű, kormányzás: minden kiegyensúlyozottan, jól adagolhatóan/szabályozhatóan működik. A Captur egy átlagos kényelmű, átlagosan jól vezethető, átlagos rugózású kiskocsi, és ez egy ennyire univerzális autónál egyértelmű dicséret.
Az ülések hosszú távon sem fárasztóak, de így télen azért eléggé hiányzott belőlük a fűtés, ami az Intensnél még 60 ezres extra, csak az Initiale Parisnál széria. Az audiorendszer az átlagos zajszint mellett meglepően jól szól, pedig ebben a tesztautóban még csak nem is a BOSE csúcshifi dolgozott.
Költségek
A Captur listaárai nem rosszak, a Renault-nál pedig általában lehet alkudni, tárgyalni, kedvezményeket kapni Renault Credit-es finanszírozás esetén. A tesztautó sokat autópályázva, időnként városi dugókba szorulva, dinamikusan autózva 6,1 liter gázolajat evett meg alattam százon, de odafigyelve, 120 km/h alatt maradva gond nélkül el lehet érni 4-gyel kezdődő átlagértékeket, ha spórolni akarunk.
A Renault-k 5 év vagy 100 ezer kilométer érvényű garanciája szintén komoly vonzerőt jelent és eladáskor is jól jöhet: gondoljunk bele, háromévesen még mindig két év jótállással lehet hirdetni a kocsit. További 53 ezer forintért a futásteljesítmény 150 ezer, 100 ezer forintért 200 ezer km-re növelhető.
Az automata klímás, erős közepes felszereltségű, 110 lovas, kézi váltós, fronthajtású dízel Renault Captur és néhány vetélytársa – Listaárak, forintban | |
---|---|
Ford EcoSport 1.5 TDCi Titanium (100 LE) | 6 495 000 |
Nissan Juke dCi 110 N-Connecta (110 LE) | 6 169 000 |
Seat Arona 1.6 TDI X-cellence (95 LE) | 6 400 710 |
Suzuki Vitara GLX 1.6 dízel (150 LE) | 5 810 000 |
Renault Captur 1.5 dCi Intense (110 LE) | 5 799 000 |
Értékelés
A Renault Captur nemcsak kellemes megjelenésű, vonzó külsejű kisautó, de komfortjában és szolgáltatásaiban sem okoz csalódást. Ráadásul nem drága. Teljesen érthető, hogy mitől népszerű, és nem is tudok felhozni semmi rosszat ellene. Akinek tetszik, vegye meg bátran, boldog lesz vele!
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|