Annak érdekében, hogy el tudjanak indulni a rali-világbajnokságon, a Lancia kénytelen volt 500 darab homologizációs példányt az utakra ereszteni a versenygépnek szánt Stratosból, mely a 70-es évek közepén jelent meg. Bár végül csupán 492 darab hagyta el a szalagot, a versenysikerek igazolják, hogy mégis elég volt ennyi ahhoz, hogy az olaszok egyik legmenőbb sportkocsijára minden autóbolond emlékezzen.

A kis példányszám és a gyártás célja miatt természetesen egészen korán ikonikus autó lett belőle, melynek épségben fennmaradt példányaiért komoly összeget fizetnek a gyűjtők. A képeken látható piros példányt – mely egyébként a 44-es sorszámú – például bőven 90 millió forint feletti összegért fogják hazatolni. Az autót 2017-ben újították fel teljesen, így mechanikusan tökéletes állapotban van és teljes, részletes dokumentációkkal keresi új gazdáját.

Ha telivér, olasz raliautóra vágysz, itt ez a remek Stratos 1

Ha telivér, olasz raliautóra vágysz, itt ez a remek Stratos 31 Ha telivér, olasz raliautóra vágysz, itt ez a remek Stratos 32

A Rosso Arancio Rally nevű vörös árnyalatú autó utasfülkéje mögött egy 2,4 literes, 65 fokos hengerszögű Dino V6-os motor hajtja a hátsó kerekeket, hozzá 5 fokozatú kéziváltó kapcsolódik. 190 lóerős teljesítményét 7000-es fordulatnál adja le, 225 Nm nyomatéka már 4000-től elérhető. Álló helyzetből 100-ra kicsivel több mint 6 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 230 km/óra. A Lancia Stratos súlya kevesebb mint 1 tonna.