Az ACEA az év első kilenc hónapjára vonatkozóan adott ki friss piaci adatokat. Ezek alapján elmondható, hogy az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,3 százalékkal több, mintegy 1,78 millió új haszonjárművet helyeztek forgalomba az Európai unióban.
Az értékesítések döntő hányadát ezúttal is a 3,5 tonna össztömeg alatti kishaszonjárművek adták 1 479 060 darabbal. Ebben a szegmensben erősödött leginkább a haszonjármű piac, ugyanis az eladások 4 százalékkal nőttek. A 3,5 tonna feletti közepes és nehéz teherbírású teherautókból 271 475 darab talált gazdára, a 3,5 tonna feletti autóbuszokból 30 297 ezer példány került az üzemeltetőkhöz.
Az EU-s haszonjárműpiac fő hajtómotorja ezúttal Franciaország volt, ahol január eleje és szeptember vége között 361 487 ezer darab új haszonjárművet helyeztek forgalomba. A francia piac így az előző év azonos időszakához képest 6,5 százalékos növekedést produkált. Érdekesség ugyanakkor, hogy Franciaországban a bővülést elsősorban a 3,5 tonna alatti haszonjárművek adták a fent nevezett időszakban.
Szegmensekre bontva elmondható ugyanakkor, hogy a 3,5 tonna feletti közepes és nehéz teherbírású teherautók Németországban fogytak leginkább (69 377 db), de a britek (38 246 db) és a franciák is (37 092 db) sokat vásároltak ebből a kategóriából. A 3,5 tonna feletti buszok piacát egyértelműen Nagy-Britannia húzta 5978 darabbal, de Németországban is jelentős mennyiséget, közel 5 ezer darabot helyeztek forgalomba.
Az uniós haszonjármű-gyártás terén elmondható, hogy Nyugat-Európában alapvetően stagnálás figyelhető meg. Ugyan az EU-ban a várakozások szerint 3,4 millió haszonjármű készülhet, de a csökkenés elkerülése csak annak köszönhető, hogy a román és lengyel gyártás jelentősebb növekedést produkált. Az EU legnagyobb exportpiacai közé továbbra is Törökország tartozik 36 985 darabbal, érdekesség, hogy ugyanakkor a tagállamok innen importálták a legtöbb haszonjárművet is, szám szerint 241 309 darabot.