Éppen 50 éves volt a BMW, amikor bemutatták a 02-est, mely alapvetően megváltoztatta a bajor márka jövőjét és végleg kirántotta a nehéz pénzügyi helyzetéből, valamint megalapozta azt az arculatot, mely a mai napig meghatározó.
A kétajtós kupét a ’60-as évek közepétől több mint 10 évig gyártották. Ma is népszerű veteránalap, és az utóbbi években alaposan megszaladt a menthető példányok ára. Még az olajválság előtt, az 1973-as Frankfurti Autószalonon bemutatott 2002 Turbo pedig mindnél nagyobb értéket képvisel, hiszen ez volt az első turbófeltöltős európai szériaautó és a BMW életében is az első kocsi ezzel a technikával. Végül kicsit kevesebb mint 1700 példány készült belőle.
A 2 literes, négyhengeres motorra KKK turbófeltöltőt akasztottak, így 170 lovas teljesítményt és 240 Nm nyomatékot hoztak ki belőle. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre nagyjából 7,5 másodperc alatt gyorsul a bő egytonnás 2002 Turbo, a végsebessége 200 km/óra feletti, ami a ’70-es években igazán figyelemreméltó volt.
Igazi klasszikus, finom ritkaság a BMW 2002 Turbo, melynek egy igazán kicsattanó egészségnek örvendő, 30 853 kilométert futott példányát kaparinthatja meg egy szerencsés licitáló megközelítőleg 38 millió forintért. Bár ez nem Ferrari 250 GTO-khoz mérhető összeg, a BMW-k között igazán előkelő helyet foglal el.