A három- és ötajtós MINI, valamint a MINI kabrió kapja meg a gyár új, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóját. Az egység automata üzemben, sportos felhanggal, valamint kézi vezérléssel egyaránt működtethető. Utóbbira nem a kormány mögötti váltófül szolgál (mert az nincs), hanem az előválasztó kar – előre nyomva visszavált, hátra húzva pedig fel, ahogy azt illik.
A MINI új váltóművének vezérlése a BMW nagyobb modelleinél bevezetett módon műholdas információkat is feldolgoz – látja, ha éles kanyar jön, és visszavált, vagy tartja a fokozatot, ha a kanyar után újabb kanyar következik.
A váltó tud kúszni, mint egy hagyományos automata, felkészítették a start-stop funkcióra, valamint a vitorlázásra – azaz arra, hogy egyenletes nagy sebességű haladásnál a vezérlés pillanatokra leállítja a motort, hogy spóroljon az üzemanyaggal.
Az új váltóegység csak a MINI motorkínálat egyes tagjaihoz lesz elérhető, de a konkrétumokról még nincsenek információk.