Az előző év azonos hónapjához képest 5,2 százalékkal több, 1 250 281 új autót adtak el most novemberben az EU 27 tagországában, derül ki a JATO Dynamics frissen közzétett adataiból. A piacot már megint a szabadidőjárművek viszik a hátukon; a különböző méretosztályokba tartozó hobbiterepjárók eladásai ugyanekkor 21,6 százalékkal nőttek, és megközelítették a 400 ezer darabot.
Az SUV-k egész Európára vetített piaci részesedése ezzel elérte a 31,9 százalékot – tavaly ugyanekkor 27,6 százalékról beszélhettünk. A legnagyobb növekedést a várakozásokkal ellentétben nem a városi (+ 25,5%) és nem is a kompakt (16,6%) szabadidőjárművek, hanem a középkategóriás (+ 41%) SUV-k érték el.
A nemzeti piacok közül a Baltikum országai járnak az élen a szabadidőjármű-imádatban: Lettországban az újonnan eladott autók 44,1, Észtországban 39,5 százaléka tartozik valamelyik SUV-szegmensbe.
A legnagyobb SUV-forgalmat a Renault-Nissan szövetség márkái bonyolították, minden ötödik szabadidőjárművet (19,8%) tőlük veszik az európaiak. A Peugeot-Citroën-Opel trió 70,2 százalékos növekedéssel (amiben azért benne van az is, hogy tavaly az Opel még nem számított bele a PSA-csoport teljesítményébe) átvette a második helyet a Volkswagen-csoporttól.