Idén nyáron kezdte forgalmazni sportos családi autóját a Hyundai. A koreaiak alsó-középkategóriás ferdehátújának megnövelt teljesítményű verziója, az i30 N alapkivitelében 250 lóerőt ad le, de a Performance csomag megvásárlásával 275 LE áll a sofőr rendelkezésére. A legnagyobb forgatónyomaték mindkét esetben 353 Nm, ahogy a 250 km/órában limitált végsebesség sem változik. Annál inkább a gyorsulás: az alapverzió 6,4-es szintidejéből három tizedet farag le a versenycsomagos i30 N.
Az autó persze nemcsak erősebb, okosabb is: a szokásos háromállású (öko, normál, sport) üzemmódkapcsoló mellett egy N gombot is találunk, amellyel vagy egy különösen dinamikus beállítást aktiválhatunk, vagy kedvünk szerint paraméterezhetjük a set-upot.
Változik a gázreakció, visszaváltásnál automata gázfröccs emeli a fordulatszámot, van elektronikus differenciálzár, variálható a kipufogóhang (mechanikusan, illetve elektronikusan), továbbá állítható a felfüggesztés, a kormánymű és az ESP.
A kétliteres, változó szelepvezérlésű DOHC motort közvetlen befecskendezés táplálja, a váltó kizárólag hatfokozatú kézi lehet; azonos áttételezés mellett a Performance csomag rövidebb végáttételt kap. A kerekek 18 vagy 19 colosak lehetnek, megfelelően peres (/40 vagy /35) abroncsokkal.
Az autó menetkész tömege alapkivitelben 1,4 tonna, Performance csomaggal 29 kilóval több – persze, hiszen nagyobbak a kerekek, nagyobbak a fékek, ráadásul hátra is toronykitámasztót építenek be, ami ugyan 395 literről 381-re csökkenti a csomagtartó térfogatát, de egy ilyen autónál amúgy sem ez a lényeg.
Hanem az, hogy hogyan megy, és főleg milyen érzéseket ébreszt pilótájában. Az alábbi holland tesztvideó tanúságai szerint jól, és jókat: ne felejtsd el felhangosítani a hangszórót, úgy az igazi az élmény.