Független műhelyek gyári biztatásra ragadták meg az F-150 egy-egy példányát az USA-ban, hogy új személyiséggel ruházzák fel a népszerű pickupot. Versenyautó, sportkocsi vagy expedíciós jármű – ez mind benne van a platós Fordban, csak elő kell csalogatni. Az idei SEMA-kiállításra létrehozott különcök ebben a formában egyedi példányok maradnak, de az őket építő tuningműhelyeknek nyilván nincs ellenére, hogy alkatrészraktárukat feltúrva reprodukálják lényegüket…
Air Design Street Series 4×2 Lariat SuperCrew
A sportautók minden nélkülözhetetlen mechanikus és optikai tartozékával felszerelték ezt a hátsókerék-hajtású F-150-est. 3.5 V6 benzinmotor, ültetett futómű, hatdugattyús féknyergek, Pirelli Scorpion Zero abroncsok, Recaro ülések és nagy zene került bele.
Modern Adventurer 4×4 XLT SuperCrew
Az emelt futómű és a terepabroncsok ellenére a 2,7 literes benzinmotorral szerelt autó legfontosabb jellemzője az egyedi platófedél alatt kialakított expedíciós csomagrendező, a hidraulikus rakományemelő, a tető elhelyezett szállítókosár, illetve sátor, valamint a kaland rögzítéséhez szükséges külső kamerarendszer.
RBT 4×2 XLT SuperCab
Még egy hátul hajtós, agresszív sport-pickup – de nem az utolsó, ígérjük! Tuningolt 2,7 V6 benzinmotor, ültetett sportfutómű Toyo gumikkal, szénszálas karosszériakiegészítők, kerámiafólia az ablakokon, és persze látványos kétszínű fényezés.
RTR Muscle Truck 4×4 Lariat SuperCrew
Egy meglepően normális megjelenésű tuningolt F-150, amely ugyanolyan szívesen égeti el abroncsait a parkolóban, mint amilyen örömmel tépi fel a zuzmót a sziklákról. Az 5.0 V8 benzinmotor sportkipufogót kapott, a rugóutat és a teherbírást megnövelték, elöl egyedi kettős keresztlengőkaros futóművet építettek be, a fenéklemezt masszív burkolat óvja az ütésektől.
Tjin Edition 4×2 XLT SuperCrew
A válogatás egyértelműen legextrémebb átépítése egy szabályozható magasságú légrugórendszerrel kezdődött. Utána jött a kerékdőlés módosítása, a Falken abroncsokkal szerelt 24 colos felnik, a hatdugattyús fékrendszer, az 5.0 V8 blokkra akasztott versenykipufogó, a fekete-narancs belső környezet. Állat!
Smooth Operator F-350 4×4 Lariat Crew Cab
Azért tűnik nagynak, mert az: míg a többi átépítés alapját a B-jogsival vezethető F-150 adta, ez az expedíciós szörny a 6,4 tonna össztömegű, 676 cm hosszú F-350 Crew Cab típusra épül. Motorja 6,7 literes V8-as turbódízel, a futóművet légrugós darabra cserélték, az utastérben katonai stílusú tárolórendszereket és walkie-talkie-kat találunk, a platón pedig egy kétszemélyes Arctic Cat Wildcat X LTD várja a kalandokat.
Project SD126 F-250 Super Duty XLT
Az előzőnél kisebb, de még mindig nem európai méretű az F-250: még a szimpla fülkével is 5,89 méter hosszú, legalábbis annyi volt az átépítés előtt, hiszen ennek az autónak megkurtították a platóját. Aztán versenyfutóművet eszkábáltak alá, 6,7 literes V8-as dízelmotorja új légszűrőt, ECU-t és kipufogót kapott, kerékíveit kiszélesítették a brutális abroncsokhoz, elöl egyméternyi LED-et helyeztek el. Az utastérben versenyülések és -övek és terepnavi várja a sivatagok királyait.