Kuplungoljak, ha megfarol? Gyula bácsi, a tököli tanpálya ördöge, megmondja! Kéken füstöl, de csak öt kiló, megvegyem? Andris, a nepperek réme válaszol! Belém jöttek, elhajtottak – az én károm? Jogi szakértőnk tanácsot ad! ET-szám eszik, vagy isszák? Abroncsmágusaink segítenek megfejteni a bajos kérdéseket.
Autóvásárlási tanácsok
Olvasónk kérdez
Jó napot kivánok!
A vezess.hu irányított ön fele egy olyan témával kapcsolatban amiben tudna segíteni nekem! Egy használt autó érdekelne pontosabban a Mercedes 2005-2006 körüli C200, benzines autó 1.8 literes kompresszoros motorral(163 lóerős). Mit tanácsolna mikre kell ezeknél az autóknál odafigyelni és mik lehetnek gyakori hibái vagy hasonlok?
Mi az általános tudnivalók a Mercedes-Benz használt autóiról?
Megéri megvenni? 250-300 ezer km fölötti autót érdemes megvásárolni mert nem ritka, hogy Mercedesekből 500-600 ezer kilométeresek is kaphatok de gondolom ezek ,,lehasznált” autónak számítanak!
Válaszát előre is ködmönöm!
Szakértőnk válaszol
Kedves Botond!
A W203 és az S203-as (kombi) C-osztály fő baja a rozsdásodás. Ez a sárvédőket, az ajtókat, a teljes karosszériát érinti a fényezés gondjai miatt. A kompresszorcseréről megkérdeztem az importőr vevőszolgálati igazgatóját, aki egyetlen magyarországi garanciális esetre sem emlékszik, attól ne féljen. Az 1,8-as kompresszoros kifejezetten jó választás, erős és városon kívül takarékos motor.
Ne attól féljen, hogy az óra sok kilométert mutat, mert az a reális, ne 150-200 ezrekben gondolkozzék egy ennyire kényelmes utazóautónál, még a benzineseknél sem, bár vannak kivételek. 300-400 ezer VALÓS kilométerig nem aggódnék, ha az autó karbantartása igazolt. Kérdezzen rá a tulajnál, pl. milyen olajat és szűrőket preferál, mit mikor cseréltetett ki. Egy nepper erre nem fog tudni őszinte és valódi választ adni, ezért keressen inkább egy megbízhatónak ható magánszemélyt és legyen kitartó! Mindig jönnek eladó autók és nem ezekre a Mercedesekre utazik fél Magyarország.
Ha talál egy rozsdamentes autót, akkor a C-osztály fenntartása nem jár olyan prémiumfelárral, mint sok BMW-é vagy Jaguaré. Ebben a kategóriában a Volvo S60-ast is megnézném, mielőtt veszek egy C-osztályt.
Üdvözlettel, Szörényi András
Olvasónk kérdez
Sziasztok! Remélem nálatok sikerrel járok!
Tervezek autót cserélni, de nemigen találok az adott típusról semmi érdemlegeset, ebben szeretném a segítségeteket kérni, amennyiben lehetséges E90/92 325i vagy 328i lenne, de ezekről a motorokról szinte semmi… mindenhol csak a dieselt erőltetik, nekem meg az nem lenne opció.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Szakértőnk válaszol
Kedves Olvasónk!
Valóban kevesebben keresik ezeket a motorváltozatokat, mint a 20-25-30-35 d-ket, de a Vezess használtautó-bemutatójában a sorhatos benzinesekről is volt szó a BMW E90 kapcsán:
A lényeg, hogy ebben a generációban már a nagynyomású benzinbefecskendezés miatt a benzinesek üzemanyag-ellátásával is adódhat gond és ezekbe a 3-as BMW-kbe már nem szerelték az M-es motorkódú, tartósabb és csekélyebb szervizköltségű korábbi benzineseket, csak a magnéziummal könnyített blokkos motorokat. N-nel kezdődő motorkódoknál több javításra számíthatunk, mint az M-es motorkódúakkal. Üzemanyagtól függetlenül jelentkezhet az N-es motoroknál a vezérműlánc megnyúlása, a lánckerekek kopása, illetve a vezérműlánc szakadása is előfordul, akár 100 000 kilométernél kevesebbet futott motorokban.
Akárcsak az E46-ban, a használt E90-es BMW-kben úgy a benzines, mind a dízelmotorokhoz kettős tömegű lendkerék jár kézi váltó esetén. Alkatrészáruk erősen szór, például az N45 motorú 316i-hez a Sachs lendkerék ára mintegy 230 000 Ft, az N46B20 kódú 320i-hez a LUK lendkereke 334 000 forintba kerül listaáron.
Emiatt inkább az E60-E61-es 5-ös korábbi példányait javasoljuk megvásárlásra az M54B30-as vagy az M54B25-ös szívó sorhattal. Előbbi az 530i, utóbbi az 525i. A használt E60-ról készítettünk egy videót, ahol egy BMW-re szakosodott szerviz vezetője mesél róla részletesebben.
Jogi esetek – jogos a bírság?
Olvasónk kérdez
Tisztelt Ügyvéd Úr,
Tavaly December 19-én parkíroztam a II.kerület Retek utcában. Kiváltottam a parkolós szelvényt s az autóban helyeztem. Az Otp fiókban volt dolgom. Közben amikor a bankban voltam a feleségem,aki a közelségben orvosnál volt szólt , hogy már kész lett.
Menjek érte. Visszamentem a kocsihoz és elhagytam a helyszínt. Akkor a szelvény szerint a parkolás idő még nem járt le. Mivel vissza kellett jönnöm a bankba újra a Retek utcában álltam. Akkor már a parkolási időm lejárt. Mentem új parkolás szelvényt váltani. Amikor visszajöttem a kocsihoz a szelvénnyel már megbírságoltak. A bírság s a szelvény vásárlás között eltelt idő három perc volt.
Beküldtem a második szelvényt a II. Ker. parkolás osztályhoz kérve hogy a kiszabott pótdíjat szíveskedjenek törölni mivel a bírságolás ide és a parkolás díj érvényesítése 5 percen belül történt. Sajnos elutasítottak azzal az indokkal hogy ott maradt a műszerfalon a korábbi lejárt jegy. Szerintem nem jogos a bírság.
Szakértőnk válaszol
Tisztelt Levélíró!
A gépkocsijával parkoló mentesül a törvényben meghatározott egyórai várakozási díj és pótdíj megfizetése alól, ha az ellenőrzés időpontja vagy a mobiltelefonos parkolási díjfizetés érvényességének kezdő időpontja között nem telt el öt percnél hosszabb idő, és a várakozási díjfizetést a parkolásüzemeltető ügyfélszolgálati irodáján utólag igazolja.
Álláspontom szerint sem jogos a bírságolása.
Tisztelettel:
dr. Janklovics Ádám
közlekedési ügyvéd
www.janklovics.com