A 2017-es aerodinamikai szabályváltozás-csomag ugyan csökkentette az autók végsebességét, de a jelentősen nagyobb kanyarsebességeknek köszönhetően összességében gyorsabbak lettek a Forma-1-esek, számos helyszínen megdőltek a korábbi pályarekordok.
Míg a Pirelli a tavalyi nagy reformok kapcsán óvatosan újított a gumikkal, a méretváltozás mellett nem nagyon nyúltak hozzájuk, és a hétvégékre is inkább konzervatívan, a tartósságra koncentrálva válogatták a kínálatot, ám idénre a teljes palettát egy fokkal lágyabbá teszik, sőt érkezik az eddigi legtapadósabb új abroncs, a hiperlágy is.
Az olasz gumiszállító szerint a 2018-as abroncsaik nagyjából 1,5 másodperces körönkénti gyorsulást hoznak ami – az autók várható fejlődésével együtt – a tavalyiak után újabb kör- és pályarekordokat hozhat.
„Abu-Dzabiban (a teszten) a hiperlágy egy másodperccel gyorsabb volt az ultralágynál, szóval elég extrém keverék. Bár nem szívesen hívom időmérős guminak, mert arra fejlesztettük, hogy bizonyos utcai vagy alacsony terhelésű pályákon versenyen használják. Szeretném futamokon látni a hiperlágyat, valószínűleg Monaco lesz az első alkalom, amikor bevetjük” – mondta a Pirelli motorsportfőnök, Mario Isola.
„Ami az idei köridőket illeti, gyorsulás jön, hiszen figyelembe kell vennünk az autók fejlődését, ami valószínűleg olyan egy másodpercet jelent majd körönként. Ehhez jön, hogy – főként az idény elején – a 2017-esekhez képest lágyabb gumikat vetünk be, szóval én úgy számítom, hogy átlagosan 1,5 másodperccel lesznek gyorsabbak, ami nem kevés, újabb nagy ugrás.”
Isola elismerte, hogy a hiperlággyal azért óvatosan kell majd bánniuk, nem lehet bárhol, bármikor pályára küldeni:
„Nagyon jó a teljesítmény szempontjából, de a kopása is nagy, szóval a szokásos valamit valamiért. Abu-Dzabiban elég erősen kopott, de ez várható, hiszen nagyon lágy keverék, ezért is viszünk három keveréket a hétvégékre.”