Az allegro.pl aukciós oldalra került fel nemrég egy 1985-ben gyártott Ikarus 260.04-es. Ez az egyike annak a több mint 230 darabos flottának, mellyel az MPK Łódź rendelkezett. A Varsó közelében található nagyváros a 80-as évek közepén vásárolt be az Ikarus-gyár egyik legnépszerűbb típusából.

Az eladásra kínált példány jelenleg egy lengyel buszrajongó tulajdonában van, Łódźban. Ő fogott neki az autóbusz felújításának, azonban valahogyan megfeneklett a projekt. Az eddigi munkálatok során sikerült helyreállítania a jármű alvázát, eltávolította a rozsdát és újrafestette az ajtóknál található lépcsőket is.

Bár a tulajdonos a busz elektromos rendszerét is rendbe tette, azonban a motorral nem kis gondja támadt. A Rába D2156HM6U típusú, 192 lóerős erőforrás jelenleg működésképtelen és a hibát nem sikerült diagnosztizálni. A konstrukció érdekessége, hogy Csepel ASH-75-2 típusú, ötsebességes mechanikus sebességváltó csatlakozik hozzá.

Sokat futott Ikarus menekülhet meg, ha jó kezekbe kerül 1

Jól látható a járművön, hogy a fényezést is helyre tette az eddigi tulaj.

A buszban 1,5 millió kilométer van, ennek ellenére a tulajdonos szerint rendkívül jó állapotnak örvend. A 18 ezer zlotys, vagyis átszámítva 1,4 millió forintos vételárban nemcsak a lecsupaszított karosszéria, hanem a korábban kiszerelt alkatrészek is benne vannak.

Így a jövendőbeli tulajdonosnak a felújítás folytatásánál biztosan nem kell majd ajtókat (plusz munkahengereket), üléseket és farostlemezeket keresgélnie a járműhöz. Sőt, ennek az Ikarus 260.04-esnek még az eredeti rendszáma is megvan. Szerviztörténetét pedig az első forgalomba helyezéstől egészen mostanáig dokumentálták.

A lengyeleknél nem ritkák a nagy futásteljesítménnyel rendelkező Ikarusok. Wroclawban például egy olyan 280-ast akarnak felújítani, mely több mint egymillió kilométert futott. Igaz, ez a 200-as családnál nem is számít olyan ritka dolognak.