Arról megoszlanak a vélemények, hogy melyik volt az első terepjárósított kombi autó, de annyi egészen biztos, hogy az idők során mindig akad gyártó, amely kitartott mellette, mára pedig éppen passzol a trendekhez, így nem feltétlenül kell SUV-t vennie annak, aki rosszabb úton is használná az autóját.

Subaru Outback

6 puttonyos, amivel csapathatsz a murván 1

Opel Insignia Country Tourer

6 puttonyos, amivel csapathatsz a murván 15

Plasztikba csomagolták a legfrissebb Opel Insignia kombi változatát is, majd elnevezték Country Tourernek. A már francia fennhatóság alá tartozó német márka zászlóshajója nyomatékvektoros összkerékhajtást kínál, melyben a Ford Focus RS-hez hasonló, elektronikusan vezérelt kuplungokkal viszik át a tetszőleges mértékű nyomatékot. A futómű pedig 20 milliméterrel emelkedett meg.

Volkswagen Passat Alltrack

6 puttonyos, amivel csapathatsz a murván 16

Mind a négy kerekét hajtó Passat már régóta van a Volkswagen kínálatában, de az Alltrack elnevezés csak nem túl rég érkezett meg a palettára. 27,5 centivel magasabb a sima utcai változatnál és könnyű, de strapabíró műanyag haspáncél védi. A motorok 2 literesek, négyhengeresek 190-től 240 lóerőig, mindhez jár az összkerék és a DSG váltó.

Mercedes-Benz E-osztály All-Terrain

6 puttonyos, amivel csapathatsz a murván 17

Sokat fiatalodott az utóbbi években a Mercedes-Benz, ennek megfelelően az olyan divatos modellek is megjelentek a kínálatban, mint az E-osztály 29 milliméterrel megemelt változata is. Az All-Terrain névre hallgató kombi egyelőre kizárólag négy- és hathengeres turbódízel motorokkal elérhető és minden esetben jár hozzá a 4matic összkerékhajtás és a légrugós futómű. Az E220d jelzésű modell 194 lóerős motorja 8 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a műanyaggal díszített puttonyos Mercit.

Audi A4 Avant allroad quattro

6 puttonyos, amivel csapathatsz a murván 18

Allroad – az egyik legismertebb név a magasított kombik között. A legfrissebb műanyagos kombi az Audi kínálatában az A4-esből készült, melyhez 2 literes, négyhengeres vagy V6-os motorok közül válogathatunk. A legerősebb 272 lovas TDI-vel 5,5 másodperc a 100-as sprint. A felfüggesztés 23 milliméterrel lett magasabb az A4 Avanthoz képest, a nagyobb átmérőjű kerekekkel összességében pedig 34 mm-rel nőtt a hasmagassága.

Volvo V90 Cross Country

6 puttonyos, amivel csapathatsz a murván 19

Természetesen a svédek sem maradnak le a listáról, a V90 Cross Country követi a bevált receptet: 210 milliméterre növelt hasmagasság, látványos műanyag elemek, néhol ezüsttel kiemelve és otthonos beltér. A 2 literes, négyhengeres turbómotorok 190-től 320 lóerőig terjednek.