1999 óta több mint négymillió darabot adott el világszerte a Fabiából a Škoda. A városi kisautó harmadik szériája 2014 óta kapható, az elmúlt három évben 500 ezret meghaladó darabszámban talált gazdára. A fejlődés azonban gyors, a konkurencia kíméletlen, no meg mindenki szabadidőjárművet akar vásárolni, ezért hogy fenntartsák a típus lendületét, érkezik a szabványos ráncfelvarrás.

A részletekkel egyelőre, két hónappal a tervezett világpremier előtt adós maradt a Škoda, ami azt sejteti, hogy nagyon komoly változásokra azért ne számítsunk. Azt elárulták, hogy (nyilván opciós) LED-es fényszórókat kap a széria, valamint hátul is diódák adják a zárófényt.

Ha a márka legfrissebb fejlesztéséből, a kompakt Karoqból indulunk ki, várhatóan erősíteni fogják a kapcsolódási, infotainment és vezetőtámogató funkciókat. Az előbbi kettő könnyen megoldható, a biztonsági rendszerek már keményebb diót jelentenek. Olyan szolgáltatásokra nem számítanánk, amikhez kamerát kell integrálni, de a radarral (pl. holttérfelügyelet) és ESP-vel (pl. oldalszél-kompenzáció, utánfutó-stabilizálás) megoldható dolgok viszonylag kis ráfordítással ráhúzhatók a meglévő technológiára, így ezekkel költséghatékonyan lehetne gazdagítani a modell tudását.

A megújult Škoda Fabia márciusban, a Genfi Autószalonon debütál.