Tavaly 1,8 százalékkal visszaestek az újautó-eladások a nyugati világ legnagyobb autópiacán, ez azonban ne tévesszen meg senkit: az Automotive News statisztikái szerint a legutóbbi mínuszos évhez, 2009-hez képest 65 százalékkal több autó talált tavaly gazdára.

A nagy különbség, hogy milyen kategóriájú autókról van szó: 2009-ben a Toyota Camry a második legnépszerűbb gépkocsi volt, 2017-ben pedig csak a hatodik. És bár továbbra is a Camry vezeti a személygépkocsi-eladásokat, a modellváltás ellenére csökkent iránta az érdeklődés – ha nem is olyan mértékben, mint a Honda Accord vagy a Toyota Corolla iránt.

Nincs ilyen gond a pickupokkal: 2017 decemberében például kétszer annyi fogyott belőlük, mint személyautókból. Ők vezetik az eladási listákat, de nézzük csak meg: nem egy-egy modellről van szó, mint a személygépkocsiknál, hanem típuscsaládokról, amelyek többféle méretosztályt is lefednek.

Azt is érdekes megnézni, hogy amikor nem hazai gyártású pickupot vásárolnak Amerikában, akkor a japánokat preferálják: három Toyota, három Honda és egy Nissan szerepel a listán.

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 1

1. Ford F-széria (+9,3%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 2

2. Chevrolet Silverado (+1,9%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 3

3. RAM pickup család (+2,3%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 4

4. Toyota RAV4 (+15,7%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 5

5. Nissan Rogue (+22,3%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 6

6. Toyota Camry (-0,4%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 7

7. Honda CR-V (+5,8%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 8

8. Honda Civic (+2,8%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 9

9. Toyota Corolla (-13,0%)

Nem fogynak a szedánok, aratnak a SUV-ok 10

10. Honda Accord (-6,5%)