A japán kézműves hagyományokat hivatott modern technológiákkal és anyagokkal ötvözni a Nissan XMotion (kiolvasva ’cross motion’) koncepciója. Talán ebből adódik, hogy az autón semmi nem az, aminek látszik: a robusztus keréktárcsák és a bütykös terepabroncsok valójában szerves egységet alkotnak, a futófelületet közvetlenül az alumíniumtárcsára laminálták; a púpos tetőlemez tulajdonképpen felnyitható tárolórekesz, amolyan integrált tetőbox, a hátsó lámpák kialakítása pedig a legszebb távol-keleti asztalos mesterséget idézi.

Nissan XMotion: asztalos mestermunka 1

Az utastérben 4+2 különálló ülést találunk, három sorban elrendezve, és ha szétnézünk, egy stilizált japán táj kerül a szemünk elé: a tradicionális favázas épületeknél használatos illesztéses eljárással létrehozott középkonzol egy folyó fölé feszülő hidat formál, a műszerfal kialakításánál szintén a hagyományos japán famegmunkálásból merítettek ihletet a tervezők.

Az utastérben nem kevesebb mint hét darab nagy felbontású képernyőt találtunk; három a műszerfalat, három a visszapillantókat alkotja, a hetedik meg a szokásos középkonzoli monitor, ami ez esetben szinte vízszintes pozícióban helyezkedik el. Ezek a kezelőfelületek érintés nélkül működtethetők, érzékelők értelmezik a kéz- és szemmozdulatokat.

a videó a hirdetés után indul

Az autó hajtásláncával kapcsolatban nem merült részletekbe a Nissan.