Az a rossz abban, ha valaki egy földrengésektől sújtott térségben, ráadásul egy szigetországban él, hogy soha nem érezheti magát teljes biztonságban a szökőár esetleges rémétől. Így gondolta egy (akkor még főmérnökként a Toyotánál dolgozó) autómérnök is, és miután a 2011-es cunami megtépázta Japán partjait, elkezdett egy olyan autóban gondolkodni, amivel túlélhetne egy hasonló természeti katasztrófát.
Az világos volt, hogy villanyautót épít: pont a 2011-es szökőár kapcsán jöttek rá a japánok arra, hogy a villanyautókról működtethetik háztartásuk elektromos hálózatát. Az is egyértelmű volt, hogy az autónak lebegnie – sőt, haladnia – kell tudni a vízen.
Így született meg a FOMM Motors és annak első prototípusa. A férfi, bizonyos Curumaki Hideo annyira hitt az ötletében, hogy felmondott a Toyotánál, és minden erejét és (kevéske) pénzét ebbe ölte. Szerencsére talált szakmai és pénzügyi támogatókat, így mostanra elkészült a négyszemélyes autócska, amely speciális, turbina alakú keréktárcsáival hajtja magát előre a vízben.
Az elemzők szerint persze nem eszik olyan forrón a kását: azt mondják, csak akkor lehet sikeres, ha ugyanannyiért tudják adni, mint egy normál, nem úszóképes villanyautót – az ügyfelek ugyanis nem akarnak majd extra pénzt kifizetni egy olyan funkcióért, amit remélhetőleg soha nem kell majd kipróbálniuk.
A következő cél tehát a költségek megfelezése – ha ez sikerrel jár, hamarosan vízen járó villanyautók lephetik el Japánt.