Fernando Alonso a tavalyi Indy 500-as kaland után az idei év elején újra az USA-ban próbált szerencsét, ezúttal első hosszútávú versenyén indult a daytonai 24 óráson.
A Le Mans-i 24 órás amerikai testvérén a McLaren-pilóta főnöke, Zak Brown United Autosports-csapata LMP2-es Ligier-jével állt rajthoz, az autón wokingi csapattársával, Lando Norrisszal és az amerikai Phil Hansonnal osztozott.
Miután Alonso kvalifikált a járgánnyal, ő is kezdte a futamot, és az elején nem is ment rosszul, de gyakorlatilag már a féltáv előtt véget ért a versenye: gumi-, majd visszatérő fékproblémák nehezítették dolgát, a csapat 40 perces javítás után tudta csak kiküldeni az autót, a hátrány behozhatatlanná vált. Alonsóék végül az abszolút 38., kategóriájukban a 13. helyen zártak.
„Egy kicsit ijesztő, nem is kérdés” – mondta a kétszeres F1-világbajnok a fékhibáról. „Kétszer is megtörtént az első kanyarban, ahol 300-310-ről kéne fékezni, aztán egyszer csak nincs lassulás. Éjszaka a gumifalat, a menekülőutat sem látni jól, szóval így még ijesztőbb volt. De ez van, az ember igyekszik visszavinni az autót a garázsba.”
Alonso persze elsősorban a tapasztalatgyűjtés miatt ment a daytonai versenyre, idén vagy 2019-ben ugyanis szeretne megpróbálkozni a Le Mans-i 24 órással. A mostani hétvége jó lecke, jó ízelítő volt számára.
„Ha és amikor Le Mans-ba megyek, legalább már nem az első ilyen futamom lesz. Felkészültebb leszek majd az edzések, a verseny, a pilótaváltások, a kommunikáció, a szükséges pihenés tekintetében. Jobban tudom már, hogy mennyi időt kell a garázsban tölteni, mekkora koncentrációt kíván a verseny, hogyan kell felkészülni a beszállásra” – magyarázta.
The nightsky is slowly turning blue at #Daytona24 as the sun begins to rise. Car #23 is currently P13 in class with @alo_oficial behind the wheel. 🇺🇸 pic.twitter.com/YmoJgvGYzl
— McLaren (@McLarenF1) January 28, 2018
„Összességében pozitív élmény volt ez a megbízhatósági gondok ellenére is. Jó volt megtapasztalni az egész rendezvényt. Az egyik etapom pirkadatkor volt, élvezetes volt akkor a pályán lenni. Élveztem a forgalom kezelését, élvezetes volt az autó vezetése is. A legjobb pedig az volt, hogy igazán versenyképesnek éreztem magam” – értékelt a spanyol.