A Volvo Construcition Equipment (CE) bejelentette, hogy 2018 második negyedévétől kezdte saját márkanév alatt készülő bányadömperek forgalmazásába kezd. A svéd gyártó első körben egy négy modellből álló kínálatot tesz elérhetővé, melyet első körben a kevésbé szabályozott piacokon fog árusítani.
A Volvo CE leányvállalata, a Terex Trucks tapasztalatainak felhasználásával fejlesztett modellkínálatban helyet kapott egy 45 tonnás (R45D), 60 tonnás (R60D), illetve egy 72 tonnás (R72D) változat. A paletta zászlóshajójának pedig egyértelműen a 95 tonnás (R100E) variáns tekinthető. Utóbbi kivételével valamennyi a Terex D-szériájának továbbgondolt változatainak tekinthető, melyekben a korábbiakhoz képest jelentős mértékben csökkentették a vezető holtterét, emellett a biztonsági rendszereket sem hagyták érintetlenül.
Az R100E egy teljesen új modellnek tekinthető és bár teljesen új dizájnnal rendelkezik, azért bevált komponensekre épül. A V-alakú teknőnek, a hatékony hidraulikarendszernek és fejlett kamerarendszernek köszönhetően az R100E több törmeléket tud szállítani kevesebb idő alatt. Emellett az R100E bányadömpert hosszú élettartamra tervezték, hogy az üzemeltetők sokáig profitálhassanak az előnyeiből.
A svédek 2014-ben vásárolták meg a Terex Trucks vállalatot, vele együtt pedig a skóciai Motherwellben található gyárat is. Ebben az üzemben fognak készülni a jövőben a Volvo bányadömperek. A döntés nem jelenti a Terex márkanév alatt gyártott járművek végét, ugyanis a csuklós bányadömpereket továbbra sem Volvo márkanéven hozzák forgalomba.