Sokan a második generációs 3-ast tartják a valaha gyártott legjobb BMW-nek, mára azonban egyre inkább kopik ki a játszós autók közül is, a kicsattantóan szép példányokért pedig merész összegeket kérnek. Nem beszélve az S14-es motorral szerelt M3-asokról vagy az olyan ritkaságokról, mint a 320is vagy éppen a 333i. Koruknál fogva azonban már nem könnyű keveset futott példányt találni, ennél is sokkal lehetetlenebb egészen újra akadni belőle.

Az egyik hirdetőportálon azonban felbukkant egy piros 323i kupé, amelynek kilométerórájában csupán három szám figyel: 239. Joggal nevezheti tehát az eladó új autónak a több mint harmincéves BMW-t, amin még a gyári waxréteg van. Bár a fóliák már nincsenek rajta, az autó láthatóan érintetlen, az üléseken feszes a huzat, a rádió gombjait talán sose érintette ujj. Az opciós felszerelések közé tartozik a sportváltó és az állítható laphosszúságú sportülések is.

Igazi időkapszula ez a piros E30-as BMW 1

Igazi időkapszula ez a piros E30-as BMW 19 Igazi időkapszula ez a piros E30-as BMW 20

Hogy miért maradt meg ilyen formában az utókornak? Talán mert nem sokat látta a külvilágot, egészen 2014-ig állt egy BMW-kereskedésben. Ennek ellenére nem kell félni attól, hogy valami szörnyűségesen elmacskásodott autót vesz, aki kiadja érte a közel 70 ezer eurós – majdnem 22 millió forintos – vételárat. Mielőtt meghirdették volna, átesett egy kisebb karbantartáson, hogy biztosan járóképes legyen. Bár nagy valószínűséggel ismét álldogálás lesz a sorsa.

A BMW 323i-ben az M20B23-as sorhatos, szívó benzines motor található, mely valóban 2,3 literes lökettérfogatú és 150 lóerőt teljesít 6000-es fordulatnál. Mellé 4000-től 205 Nm nyomaték áll rendelkezésre. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre kevesebb mint 8 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig 200 km/óra feletti.